سه اتحاديه ليتوگرافي، صحافان و چاپ طرح پيش‌نويس ادغام اتحاديه‌هاي صنعت چاپ با يكديگر را امضا كردند.

جليل غفاري رئيس اتحاديه صحافان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: در اتحاديه صحافان، نمايشگاه چاپ و بسته بندي را پيش رو داريم و شركت كنندگان خارجي در اين نمايشگاه ثبت نام خود را آغاز كردند.

وي با اشاره به آغاز ثبت نام شركت كنندگان خارجي در نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي افزود: ثبت نام شركت كنندگان خارجي در نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي تا دو ماه آينده پايان مي‌يابد و تشكيل ستاد اجرايي نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي كارهاي اوليه نمايشگاه در حال اجراست.

جليل غفاري ادامه داد: بحث پيرامون ادغام‌هاي صنعت چاپ با يكديگر وجود دارد 7 يا 8 ماه ديگر اتحاديه‌هاي امور صنفي با هم ادغام مي‌شوند و پس از ادغام اتحاديه‌هاي امور صنفي، مي‌توان ادغام اتحاديه‌هاي صنعت چاپ را انجام داد.

رئيس اتحاديه صحافان با اشاره به روند طولاني ادغام اتحاديه‌هاي صنعت چاپ بيان كرد: ادغام اتحاديه‌هاي چاپ، ليتوگرافي و صحافان در سال آينده اتفاق خواهد افتاد و اين اتفاق در جهت راحتي مردم و  اعضا اتحاديه‌ها مسئله‌اي است كه بايد بر روي آن تمركز كرد.

وي با اشاره به مثبت تر بودن ادغام اتحاديه‌ها به  دليل هم‌گن بودن اتحاديه‌ها با يكديگر اظهار داشت: كار اتحاديه‌ها ليتوگرافان، صحافان و چاپ در يك مجتمع انجام مي‌شود ميزان عملكرد اتحاديه‌ها بستگي به قدرت مالي آنان دارد.

جليل غفاري با اشاره به يكسان شدن ماشين آلات اتحاديه‌هاي چاپ ، صحافان ليتوگرافي تصريح كرد: صنف‌هاي ديگر مانند خودرو يا پوشك هر كدام بالاي 10 اتحاديه دارند در صورتيكه با انجام كارهاي كارشناسي متوجه احتياج و نياز صنايع خودرو و پوشاك به يك يا 2 اتحاديه خواهيم شد.

رئيس اتحاديه صحافان ادامه داد: ادغام اتحاديه‌هاي مختلف كار اتحاديه‌ها را از نظر آموزش و رسيدگي به مشكلات مردم آسانتر مي‌كند و مردم براي پيگيري مشكلات خود از طريق اتحاديه‌ها راحت‌تر هستند.

وي با اشاره به اتحاديه خودروسازان و ساير اتحاديه‌ها خاطرنشان كرد: در صورت ادغام اتحاديه‌هاي مختلف صنعت خودروسازي ، تداخل اتحاديه‌ها با يكديگر و رسيدگي به گرفتاري‌هاي مردم ارتباط با اين صنف‌ها روند پيگيري راحت‌تر مي‌شود.

جليل غفاري افزود: به اعتقاد من 140 اتحاديه در مجمع امور صنفي بايد تبديل به 30 تا 40 اتحاديه شود و به همين جهت 3 اتحاديه ليتوگرافان، صحافان و چاپ طرح پيش نويس و تفاهمنامه‌اي را درباره ادغام اتحاديه‌هاي صنعت چاپ با يكديگر امضا كردند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار