لوله‌هاي خنک کننده هوايي ايستگاه تقويت فشار بنگستان مارون 3 با شيوه اي جديد در شرکت بهره برداري نفت و گاز مارون بازرسي فني شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رئيس اداره بازرسي فني و خوردگي فلزات شرکت بهره برداري نفت و گاز مارون امروز گفت: 11 دستگاه خنک‌کننده هوايي گاز براي نخستين بار به روش جريان گردابي (EDDY CURRENT) مورد بازرسي قرار گرفتند.

سيدحسين غفوري‌يزدي افزود: اين روش دقت بيشتري نسبت به روش آندسکوپي مورد استفاده قبلي است که در آن تحليل نتايج بر اساس مشاهدات و تجربه آزمون‌گر بوده است.
وي با اشاره به مزاياي اين روش گفت: جريان مغناطيسي ايجاد شده در لوله‌ها تحت تاثير عيوب از جمله خوردگي دچار نوسان مي‌شود و سپس نتايج حاصل از آن با معيار استاندارد و توسط نرم‌افزار مقايسه و در نهايت ميزان خوردگي درجه‌بندي مي‌شود.

رئيس اداره بازرسي فني و خوردگي فلزات شرکت بهره برداري نفت و گاز مارون افزود: استفاده از روش‌هاي ديگري نظير روش نشت شار مغناطيسي (MFL) براي بازرسي کف مخازن ذخيره حين تعميرات اساسي نيز در دست اقدام است.

همچنين طي تعميرات اساسي اين کارخانه 38 تجهيز مورد بازرسي و 219 موضع از سيستم لوله‌کشي درون کارخانه ضخامت‌سنجي شده‌اند.

شرکت بهره‌برداري نفت و گاز مارون با توليد روزانه حدود 600 هزار بشکه نفت، توليد نفت و گاز را از ميادن مارون، کوپال و شادگان بر عهده دارد.

اداره بازرسي فني و خوردگي فلزات اين شرکت سالانه بيش از 6 هزار مورد بازرسي فني را روي خطوط لوله و تاسيسات انجام مي‌دهد و اين عمليات علاوه بر موارد تعميرات اساسي است که همواره در برنامه‌هاي اين اداره قرار دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نفت ، گاز ، مارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار