مدیر مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از اجرای عملیات بازرسی فنی خطوط لوله نفت و گاز به روش نوین MST خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، سیدعبدالله موسوی با بیان اینکه این پروژه در فاصله‌ای به طول 23.5 کیلومتر و در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون اجرا شده است اظهار کرد: با استفاده از این فناوری که برای اولین بار در مناطق نفت خیز جنوب به کارگرفته شده است، یک رشته خط لوله زیر زمینی 20 اینچ انتقال نفت و همچنین یک رشته 16 اینچی انتقال گاز مورد بازرسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح در مدت زمان دو ماه و با اعتباری حدود 1.5 میلیارد ریال عملیاتی شده است، افزود: بازرسی فنی خطوط لوله انتقال نفت، گاز و مایعات گازی  به روش MST، عبارت از شناسایی محل‌های تمرکز تنش در نواحی مختلف خطوط لوله است که در نهایت  تعیین کننده میزان خوردگی داخلی و خارجی آن‌ها خواهد بود.

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: در محدوده عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، شبکه‌ای گسترده از خطوط لوله به طول بیش از 23 هزار کیلومتر و  در چهار استان خوزستان، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویر احمد وجود دارد.

 شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، بزرگ‌ترین شرکت تابع شرکت ملی نفت ایران است که در گستره‌ای افزون بر 400 هزار کیلومتر مربع راهبری عملیات تولید نفت، گاز و مایعات گازی را عهده‌دار است. /س
برچسب ها: بازرسی ، نفت ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.