اولین کنفرانس ملی مهندسی ژئوتکنیک ایران با حضور مهندسان و متخصصان حوزه مهندسی ژئوتکنیک و 800 مقاله ارائه شده در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ در آیین اختتامیه این کنفرانس که دیروز برگزار شد، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از وجود 44 مرکز آموزشی، 850 عضو هیئت علمی تمام وقت و 70 هزار دانشجو در استان اردبیل خبر داد.

مسعود گنجی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی کار خود را با پذیرش 30 دانشجو پس از انقلاب اسلامی در سال 57 آغاز کرده و امروز با وجود بیش از 130 رشته تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه که 40 رشته مربوط به مقطع دکتری است، مسیر پیشرفت و تعالی را طی می‌کند.

وی رتبه دانشگاه محقق اردبیلی را براساس رتبه‌بندی اخیر جهانی سایماگو دو هزار و 277 و با 178 پله صعود در سال 2013 نسبت به 2010 عنوان کرد و افزود: این دانشگاه در میان مراکز آموزشی کشور رتبه 39 را طبق این گزارش به خود اختصاص داده که امیدواریم در توسعه روزافزون کشور نقش خود را به خوبی ایفا کرده باشیم.

در این همایش استاندار اردبیل نیز در سخنانی با اشاره به شتاب قابل توجه در تمام شاخه‌های علمی خاطر نشان کرد: اوایل انقلاب اسلامی شاهد حضور دانشجویان پزشکی از کشورهای پاکستان و هندوستان برای معالجه مردم ایران بودیم که اردبیل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این در حالی است که علاوه بر فارغ‌التحصیلان فرزندان این مرز و بوم، موفقیت‌های چشمگیری نیز همه ساله نصیب ایران اسلامی می‌شود.

اکبر نیکزاد در ادامه به ظرفیت‌های استان اردبیل و اهمیت مراکز تولیدی اشاره و اظهار امیدواری کرد که در سایه نتایج به دست آمده از همایش‌ها و کنفرانس‌های گوناگون، مدیران استانی و کشوری بهره‌های لازم را ببرندب/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.