سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان‌ ملل با ابراز نگرانی از اوضاع جاری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و ادامه سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم‌صهیونیستی، توجه جدی جامعه بین‌المللی به وضعیت اسفناک مردم مظلوم فلسطین و تلاش برای کاستن از آلام و مصائب آنان را خواستار شد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "محمد خزاعي" به نمایندگی از جنبش غیرمتعهدها در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، با ابراز تاسف شدید اعضای جنبش غیرمتعهدها نسبت به تعلل شورای امنیت سازمان‌ملل در برخورد با اقدامات رژیم صهیونیستی در تشدید اقدامات تجاوزکارانه به‌ویژه در بیت‌المقدس‌ شرقی و اطراف مسجد‌الاقصی، این نوع اقدامات را نشانه دیگری از تلاش عامدانه این رژیم برای تحریک احساسات مردم مسلمان فلسطین دانست.
 
وی همچنین اقدام فوری این نهاد بین‌المللی را برای مقابله با این تجاوزهای آشکار رژیم صهیونیستی خواستار شد.
 
خزاعی تضییع حقوق انسانی و اعمال خشونت روزافزون در سرزمین‌های اشغالی را از دیگر مصادیق زیرپا گذاشتن کنوانسیون ژنو و مصوبات بی‌شمار در این‌باره دانست.
 
وی درخواست همه‌جانبه جنبش غیرمتعهدها در کمک و حمایت از مبارزه مشروع و تاریخی مردم فلسطین را برای دستیابی به احترام، صلح و حق تعیین سرنوشت، مورد تاکید دوباره قرار داد.
 
سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان‌ملل همچنین در واکنش به سخنان سخیف نماینده رژیم صهیونیستی، ضدجمهوری‌اسلامی ایران، با پاسخ محکم به این اظهارات، خطاب به رئیس و اعضای شورای امنیت افزود: مایلم با سخنی حکمت‌آمیز از زبان فارسی سخنانم را پایان دهم و آن سخن این است که؛ خشم و غضب دشمن متجاوز و جنایتکار نشانه خوبی است بر این‌که ما در مسیر درست گام برمی‌داریم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار