بنيامين نتانياهو در کنفرانس خبري مشترک با انريکو لتا همتاي ايتاليايي اش در رم باز هم ادعاهاي ضدايراني اش را تکرار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "انريکو لتا" در کنفرانس خبري مشترک با نتانياهو در رم گفت: من از اين نشست بسيار خوشحالم. ما حدود دو ماه پيش گفتگوهاي مهمي در بيت المقدس داشتيم. اين نخستين سفر من به آنجا بود.

لتا خطاب به نتانياهو گفت : شما از من به گرمي استقبال کرديد و من هرگز آن را فراموش نخواهم کرد. بسيار مهم است با يکديگر همکاري داشته باشيم. ما مي خواهيم روابط دوجانبه اقتصادي ،سياسي و فرهنگي را تقويت کنيم.

نخست وزير ايتاليا گفت: ما نگراني هاي مشترک داريم و براي ثبات در مديترانه و خاورميانه تعامل داريم. ما درباره آنچه که در مديترانه در حال وقوع است نظير مهاجرت بسيار نگران هستيم.

شوراي اروپا پنج شنبه و جمعه درباره نحوه برخورد اروپا با اين مشکل نشست برگزار مي کند.

وي افزود: روند صلح خاورميانه براي ما يکي از مهمترين اهداف است و من مي دانم شما (نتانياهو) فردا با جان کري وزير امور خارجه آمريکا در رم ديدار خواهيد کرد. من از انتخاب شما براي گفتگو در رم بسيار خوشحال هستم. رم شهر صلح است و من اميدوارم گفتگو در رم سازنده باشد.

لتا گفت: ما درباره موضوع سوريه گفتگو کرديم. هدف مشترک ما تشکيل ژنو دو و پيگيري روند صلح بدون جنگ و فاجعه است.

"بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی هم مانند همیشه بخش اصلی صحبت‌های خود را به ایران اختصاص داد و مدعی شد ایران حتی بدون داشتن اورانیوم با غنای 20درصد هم می‌تواند به بمب اتمي دست پیدا کند.

نتانیاهو در این دیدار تهران را به تلاش برای غنی‌سازی در جهت دستیابی به تسلیحات اتمی متهم کرد و گفت: بسیاری از کشورهای از انرژی هسته‌ای استفاده می‌کنند، اما نیازی به غنی‌سازی ندارند. ایران هم باید تمام فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم و پلوتونیوم خود را کنار بگذارد.

نتانیاهو ادعا کرد: "اگر ایران این توانایی‌ها را برای خود حفظ کند، می‌تواند به سرعت به سمت ساخت بمب حرکت کند. ایرانی‌ها می‌توانند مستقیما از غنی‌سازی سطح پائین 3.5درصد به سطح 90درصد برسند، بدون آنکه به غنی‌سازی متوسط 20درصد نیاز داشته باشند. تحریم‌ها اقتصاد ایران را در آستانه از هم گسیختگی قرار داده و لغو تحریم‌ها در این برهه، اقدامی تراژیک است. پس بايد به تحریم و اعمال فشار علیه ایران تا زمان توقف کامل غنی‌سازی، ادامه داد."
برچسب ها: نتانیاهو ، لتا ، ایران ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار