سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با وجود تمامی کمبودها از نظر امکانات و اعتبارات باید در مسیر پیشرفت و تعالی دانشگاه با تمامی توان خود به پیش حرکت کنیم و دانشگاه را به جایگاه شایسته خود برسانیم.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛دکتر پیوندی سرپرشت دانشگاه علوم
پزشکی شهید بهشتی درمراسم تکریم و معارفه رئیس دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی گفت: دکتر اقبال چهره ای شناخته شده برای تمامی مجموعه  است که این مسوولیت سنگین را  عهده دار شده است  که با وجود تمامی کمبودها از نظر امکانات و اعتبارات  باید در مسیر پیشرفت و تعالی دانشگاه با تمامی توان خود به پیش حرکت کنیم و دانشگاه را به جایگاه شایسته خود برسانیم.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دانشگاهی بسیار بزرگ و معظم است  که جایگاه واقعی آن بسیار بالاتر از جایگاه کنونی است باید توجه داشت موانعی در سالهای گذشته علیرغم تلاشهای صورت گرفته مانع از دستیابی دانشگاه به بالندگی شایسته خودش شده است  ولی  هم اکنون با توجه به دیدگاه های مقام عالی وزارت فضای رقابتی عادلانه و سازنده ای براساس توانمندیها و به دور از جهت گیری بین تمام دانشگاه ها حاکم شده است به نحوی که  امروز در فضایی بسیار برابر و صرفا با تکیه بر نیروهای توانمند ، پرتلاش و با انگیزه خود برای کسب تعالی و بالندگی تلاش می کنیم.
 
وی دانشکده دندانپزشکی شهیدبهشتی را ممتازترین دانشکده دندانپزشکی کشور برشمرد و خطاب به مجموعه دانشکده افزود: امیدوارم با همکاری همگی شما جایگاه کنونی این دانشکده ارتقا یابد و دانشکده دندانپزشکی که یکی از معظم ترین دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در سطح بین المللی نیز به جایگاه واقعی ممتاز و عالی خود برسد.

ضرورت ایجاد فضای ازاد برای تولید علم

دکتر محمد اقبال رئیس دانشکده دندانپزشکی نیز در این مراسم  در سخنانی اظهار داشت: من قدر دانشگاه و موسسات تمدنی را می دانم و دانشگاه را به عنوان جایگاهی که در سرنوشت کشور و جهان موثر است در صدر موسسات می دانم و یکی از دلایلی که این مسوولیت را پذیرفته و به آن افتخار می کنم همین نکته است که دانشگاه موقعیت عظیم و برجسته ای در دنیا و عالم بخصوص در کشور در حال توسعه ما دارد .

وی با اشاره به سخنان یکی از اساتید مبنی بر این که مسوولیتها در دنیا ،کشور و دانشگاه مثل دوی امدادی هستند که هر مسوولی آن را به نفر بعدی تحویل می دهد افزود: این مسوولیت را برای دومین بار است که تحویل می گیریم و به آن افتخار می کنم و همین جا اعلام می دارم هر لحظه ای که شخص داوطلب لایق تری برای این مسوولیت باشد و یا به خواست مسوولان، با کمال
میل آن را تقدیم خواهم کرد.

اقبال با بیان این که  تعهد می کنم آنچه از دستم بر می آید انجام دهم گفت: از شما مجموعه دانشکده استمداد می طلبم تا در این دانشکده  جو دوستی ، رافت و مهربانی برقرار کنیم. گرچه انسانها دارای سلایق و روشهای مختلف هستند اما همگی ما باید این دانشکده را مانند خانه خود بدانیم و برای پیشرفت آن تلاش کنیم. تاکید می کنم که اینجا خانه ما ست و دلسوزانه برای
این خانه و این میهن تلاش کنیم و امیدوارم خداوند این توفیق را به ما دهد.

وی  افزود: این دانشکده نیز بیش از نیم قرن سابقه دارد که  برخی از موسسانش هنوز در قید حیات هستند. در این مکان نسل های مختلف دندانپزشک، متخصص، مدیر، معلم و... تربیت شده اند که امروز در سراسر جهان در حال ارایه خدمت هستند و این موقعیت مهم و ممتازی برای دانشگاه ما محسوب می شود که باید آن را پاس داشته و بهبود ببخشیم.

وی گفت: دانشگاه دو وظیفه مهم و عمده دارد تربیت نیروی انسانی ماهر و عالم و همچنین پژوهش و تولید علم پایه و اساس آموزش و تربیت نیروی انسانی نظم است که بدون آن دانشگاه پیشرفت نخواهد کرد .وجه تمایز بهترین دانشگاه های دنیا با سایر دانشگاه ها در نظم و انظباط آنهاست. بنابراین من تلاش می کنم و از شما می خواهم که نظم را رعایت کنیم.

دکتر اقبال افزود: لازمه  پژوهش آزادی است ، برخورد عالمانه و درست و همچنین جو آزاد برای محیط تولید علم ضروری است . ایجاد فضا برای بحثهای علمی ، انجام کار، ترقی خود و دیگران، وظیفه ماست و امیدوارم با کمک شما بتوانیم این مهم را به سرانجام برسانیم .

شایان ذکر است: که از زحمات دکتر دستجردی رئیس اسبق دانشکده در این مراسم
قدردانی شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار