عدم تناسب بین عرضه و تقاضا و نبود تشکل‌های صنفی و سندیکاهای حمایتی و ساماندهی از جمله مشکلات صنایع دستی در مسیر اقتصادی شدن است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تنکابن و عباس‌آباد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:: بنابر دلایل فراوانی که موجب عدم درآمد و بازدهی مناسب در عرصه تولیدات صنایع دستی شده است، بیشتر هنرمندان این حوزه به دلیل عدم تمکن مالی و نبود رونق اقتصادی رغبتی به ادامه کار ندارند.

مشایی عدم ایجاد تناسب بین عرضه و تقاضا، تجاری‌سازی نشدن تولیدات و نیز قیمت تمام شده بالای تولیدات صنایع دستی و عرضه با قیمت بالا را از دلایل عدم تجاری نشدن صنایع دستی برشمرد و افزود: فقدان نمایشگاه‌های عرضه و تولید برای جذب گردشگران و ایجاد رونق اقتصادی، عدم وجود تشکل‌های صنفی و شرکت‌های تعاونی برای تجمیع سرمایه‌ها و ساماندهی آنها برای دریافت حمایت‌های ویژه را از جمله مسائلی است که باید به آنها توجه شود.

وی گفت: در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی در حمایت از خصوصی‌سازی دولت برنامه‌های خوبی دارد اما ایراداتی نیز در اعطای تسهیلات ویژه توسط بانک‌ها سر راه بسیاری از تولیدکنندگان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عدم اعطای تسهیلات به افراد با سن بالا اصلاح شده است افزود: اگر این افراد مسن که پیشکسوتان حرفه‌های صنایع دستی هستند از دور خارج شوند نسل جوان با شرایط موجود نمی‌توانند با این حرفه‌ها آشنا شوند./س


برچسب ها: مشکلات ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.