عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به جایگاه اعتدال در فعالیت‌های دولت یازدهم گفت: استانداران باید منادی عدالت در استان خود باشند و عدالت به عنوان بخشی از الگوی دینی در جامعه پیاده شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در این آیین تقدیر از سید جعفرحجازی و معارفه استاندار جدید خوزستان که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز و جمعی از فرماندهان لشکری و کشوری، مدیران کل و شهرداران برگزار شد با تأکید بر اینکه عبدالحسین مقتدایی استاندار جدید خوزستان باید در انتخاب معاونان خود فراجناحی عمل کند، افزود: انتخاب معاونان استاندار باید بر اساس شایستگی، پاکدستی، قدرت مدیریت، اعتدال و فراجناحی انجام شود.

وی با قدردانی از خدمات مطلوب سید جعفرحجازی استاندار سابق خوزستان گفت: باید از مدیران شایسته استان خوزستان در دولت گذشته، استفاده شود.

وزیر کشور گفت : وقتی دولتها عوض می‌شوند رویکرد و نظرها در جهت خدمت به مردم و از سوی خود مردم برای دولت جدید مشخص می‌شود و مردم برای ایجاد تغییرات جدید انتظار تغییر در سطح مدیران را دارند. این تغییرات به معنای ضعف و ناکارآمدی مدیران سابق نیست بلکه تفاوت و نوع نگاه است.

وزیر کشور ادامه داد: استاندار خوزستان نباید اصل کار را بر جابجایی تمامی مدیران قرار دهد؛ زیرا افراد شایسته‌ای نیز در دولت گذشته بودند که می‌توانند برای استان خوزستان مؤثر باشند.

وزیر کشور ضمن درخواست از استاندار جدید خوزستان به پیاده سازی کامل عدالت در خوزستان اظهار کرد: نزدیکترین و بهترین مسیر برای اجرای عدالت، رعایت قانون است و استاندار جدید باید به گونه‌ای عمل کند که مردم در پناه قانون احساس امنیت و آرامش کنند.

رحمانی فضلی، با اشاره به فلسفه جابجایی استانداران اظهار داشت: تغییر استاندار پیشین خوزستان به معنای ضعف و ناکارآمدی وی نبوده بلکه تفاوت در نگاه مدیریت کلان کشور در دولت‌های مختلف موجب تغییر استاندار خوزستان شد.

وی با اشاره به پیشنهاد وزارت کشور به دکتر حجازی، استاندار سابق برای بهره مندی از خدمات ایشان در جایگاه دیگر، گفت: دکتر حجازی نیروی توانمندی است؛ ایشان اعلام کردند که قصد خارج شدن از استان خوزستان را ندارند؛ با این وجود ایشان در تمامی زمینه‌ها می‌تواند به استاندار جدید خوزستان کمک کند.

رحمانی فضلی، ملاک اصلی انتخاب دکتر عبدالحسین مقتدایی به سمت استاندار خوزستان را توانایی وی در مدیریت اعلام داشت و افزود: مسیر انتخاب استاندار خوزستان بسیار سخت و پیچیده بود و در این بین، وزارت کشور تلاش کرد توقع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی را برآورده کرده و فردی شایسته را به عنوان استاندار خوزستان معرفی کند.

وی با بیان اینکه مسایل و مشکلات استان خوزستان یکی از دغدغه‌های رییس جمهوری است، گفت: دولت یازدهم و شخص رییس جمهوری عزمی راسخ برای حل مشکلات استان خوزستان دارند و در این راه، استاندار، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی و مردم استان باید دولت را همراهی کنند.

وزیر کشور اظهار داشت: در سال های پیشین از افراطی گری، خشونت و تصمیمات غیر عقلانی ضربه خورده‌ایم و استاندار خوزستان باید به عنوان نماینده عالی دولت در استان با رویکری مثبت از تمامی مردم استان خوزستان برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند.

رحمانی فضلی افزود: اگر قانون، میزان عمل باشد، همه افراد جامعه می توانند در سایه قانون احساس امنیت کرده و وظیفه نماینده عالی دولت در خوزستان، ایجاد امنیت برای مردم استان است.

وی با بیان اینکه خوزستان مانند ققنوسی است که از آتش جنگ برخاسته است، گفت: استان خوزستان دارای استعدادهای فراوانی است که در صورت پرداختن به این استعداد ها می توان مشکل بیکاری را برای همیشه در این استان از بین برد.

وزیر کشور با بیان اینکه باید سعی شود چهره زیبای استان خوزستان نشان داده شود، اضافه کرد: تنها با نشان دادن چهره زیبا و شناساندن جاذبه های این استان به سرمایه گذران است که می‌توان زمینه‌های حضور سرمایه گذار خارجی را در استان فراهم کرد.

رحمانی فضلی به نگرانی های رهبر معظم انقلاب نسبت به انتخاب فردی صالح برای استانداری خوزستان اشاره داشت و گفت: در جلسه ای که در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد، ایشان نگران انتخاب استاندار خوزستان بودند که به ایشان اطمینان داده شد که فرد انتخاب شده برای استاندای خوزستان، کاردان و شایسته هستند.

وی افزود: خوزستان موتور محرک کشور است و باید از تمامی ظرفیت ها برای پیشرفت اقتصاد استان استفاده کرد.

وزیر کشور افزود: از دهه 40 تاکنون عادت کرده‌ایم که در کشور بر مبنای اقتصاد نفتی زندگی کنیم؛ در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب نیز نتوانستیم از نفت مستقل شویم. در حال حاضر شرایطی بر کشور حاکم شده که در صورت تدام این شرایط، ولو به رفع تحریم ها، در حوزه منابع مالی گشایشی جدی ایجاد نمی شود. در حوزه اقتصادی شاید سهولتی در تبادل کالا ایجاد شود، ولی رفع تحریم ها نیز گشایشی در منابع مالی ایجاد نمی‌کند. بسترها و ظرفیت‌ها در استان بسیار خوب است و با اقداماتی که در این استان انجام شده، از دل خاکستر جنگ موفقیت های بسیاری روییده است.

وی تاکید کرد: منابع موجود در استان باید در سه حوزه تقویت شوند؛ نخست تجهیز منابع است. در حال حاضر گردش مالی خوزستان بیش از 12 هزار میلیارد تومان است و سهم استان از یارانه ها نیز بیش از 2500 میلیارد تومان است. باید تلاش شود که این رقم سهم یارانه وارد چرخه اقتصادی استان شود. طبیعی است که اگر تضمین کنیم که به جای سود بانکی 20 درصد، سود 30 درصد می دهیم به شرطی که مردم در بخش صنعت سرمایه گذاری کنند، قطعا همه موافق خواهند بود.

رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاری خارجی در استان خوزستان، گفت: استان خوزستان پر خیر و برکت است و به راحتی می توان سرمایه گذار خارجی را وارد استان کرد. برای جذب سرمایه گذار باید چهره استان را زیبا و دلفریب و امنیت استان را بالا نشان دهیم تا سرمایه گذار وارد استان شود. خوزستان می‌تواند معین چهار استان شود.

وزیر کشور با بیان اینکه خوزستان موتور محرکه کشور است، تصریح کرد: این استان 1500 میلیارد تومان تعهد مالیات دارد که می توان این میزان را به 3 هزار میلیارد تومان نیز رساند، به شرط اینکه به همین میزان نیز دولت در این استان هزینه کند.

رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم کاهش مصرف در کشور، گفت: در حال حاضر در حوزه مصرف زیاده روی داریم و باید در همه امور نهضتی در استان پیاده شود و تصمیم بگیریم که میزان مصرف 20 درصد کاهش یابد. همچنین باید در بحث افزایش بهره وری نیز خود را تقویت کنیم، زیرا در این حوزه به شدت ضعیف هستیم. در حال حاضر قیمت تمام شده پروژه های ما بسیار زیاد است و زمان انجام پروژه ها نیز دو برابر استاندارد است، این در حالی است که کیفیت محصول پایین است.

وی با بیان این که در حوزه بهره وری به شدت ضعیف هستیم افزود: این درحالی بوده که تفاوت کشورهای بر تر دنیا در بهره وری آن ها است آن ها را با این موضوع مقیاس می کنند.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت سیاسی افزود: وزارت کشور و استانداری، حزب یا گروه سیاسی نیستند؛ تاکید در این مجموعه بر مردم است و اکنون نیز که استانداری جدید مدیریت استان را بر عهده گرفته است و مدیری است که فرزند همین استان است همه باید کمک کنیم که با ثبات قدم و استواری بتواند کار کند و این تعامل، موجب هم افزایی شود.

رحمانی فضلی در ادامه از ستادهای روحانی در استان و به وی‍ژه آقای جادری به عنوان رئیس ستاد رئیس جمهور تشکر کرد و گفت: روحانی سلام ویژه ای به مردم استان رساندند و همیشه به فکر ستادهای انتخاباتی خود در خوزستان هستند و انتظار دارند که اعضای این ستاد استاندار منصوب شده را حمایت کنند.

وی به اعتدال و انجام این امر در مدیریت کشور و استان اشاره و افزود: اعتدال در تمامی موضوعات ما دخیل است و به عنوان یک روش و مشی مدنظر است و عموم مردم مسئله اعتدال را قبول دارند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه باید امر پسندیده اعتدال با جدیت در دولت عملیاتی شود افزود: ما از افراطی گری و خشونت‌ها لطمه خوردیم پس باید تلاش کنیم که این امر نهادینه شود و رفتار و کردار مقتدایی قطعا باید مظهر اعتدال بوده و شعار حسن روحانی را سرلوحه کار خود در استان قرار دهد.

وی در ادامه به نهاد جامعه و مردم اشاره کرد و گفت: مردم به عنوان ولی نعمت به شمار می روند و ما دین بسیاری نسبت به آن ها داریم.

رحماني‌فضلي اضافه کرد: وظیفه ما در بعد اجرایی نباید تنها گفتاری باشد بلکه باید در عمل شکرگزار مردم باشیم و باید آن ها را در تصمیم گیری های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دخیل بدانیم.

بر اساس این گزارش ؛ در این آیین وزیر کشور حکم عبدالحسین مقتدایی، استاندار جدید خوزستان را به وی ابلاغ کرد و با اهدای لوح تقدیر از خدمات سیدجعفر حجازی استاندار پیشین خوزستان قدردانی کرد.

وزیر کشور در رأس هیأتی عصر دوشنبه از بیرجند وارد اهواز شد و در آیین تودیع و معارفه استاندار پیشین و جدید خوزستان شرکت کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار