يک اقتصاددان تصريح کرد: اصلاح ساختار اقتصادي کشور که در سال هاي اخير به دليل تحريم ها و کاهش درآمد نفتي آغاز شده است بايد استمرار داشته باشد و تحت تاثير فضاي رونق ديپلماسي اقتصادي قرار نگيرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد محمدپورعمران استاد دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: کارهاي خوبي در زمينه هاي اصلاح نرخ ارز، کاهش يارانه ها، توسعه نظام مالياتي و همچنين اقتصاد مقاومتي شده است که بايد تا آخر ادامه يابد.

وي افزود: در زمينه اقتصاد مقاومتي و تکيه بر ظرفيت هاي داخلي به تلاش بيشتري نياز داريم و نبايد تحت تاثير فضاي کاهش تحريم ها و حتي با شرط حذف تحريم ها، اين روندها متوقف شود.

محمدپور عمران اظهار داشت: توسعه درون زاي اقتصاد ملي و استفاده از ظرفيت هاي داخلي و همه مزيت هاي نسبي براي استقرار اقتصاد مقاومتي ضروري است.

وي گفت: امروزه کشورها به سمت حمايت از اقتصاد ملي رفته اند و حمايت گرايي آشکار و پنهان در کشورهاي صنعتي و پيشرفته هم ادامه دارد.

محمدپورعمران افزود: البته کاهش فضاي تحريم ها به رشد و رونق توليد کمک مي کند اما اصلاح ساختار اقتصادي نياز هميشگي است.

وي افزود: افزايش سهم ماليات در درآمدهاي دولتي و هزينه هاي جاري دولت و همچنين تک نرخي کردن ارز نياز کشور است و نبايد اين فرصت ها را از دست بدهيم يا فراموش کنيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ساختار ، اقتصاد ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار