معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر توسعه رشته چوگان ، حضور پررنگ این رشته ورزشی در رویدادهای بزرگ بین المللی از جمله المپیک های آسیایی و جهانی را مورد توجه قرار داد .

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، نصراله سجادی عصر امروز در مجمع انتخاباتی چوگان ،از این رشته به عنوان یک رشته اصیل ایرانی و از قدیمی ترین رشته های ورزشی درجهان یاد کرد و گفت: با این وجود چوگان در سرزمین خود غریب است.

وی در ادامه با اشاره به حمایت مسوولان وزارت ورزش و جوانان به ویژه دکتر صالحی امیری از رشته چوگان ،اظهار داشت : توسعه و گسترش این رشته در دو بخش نرم افزادی و سخت افزادی مورد توجه این وزارتخانه است و ما امیداوریم با تعامل و همکاری بتوانیم فرصت رشد این رشته را در کشور مهیا کنیم .

سجادی با بیان اینکه چوگان 4 دوره در المپیک حضور داشته است و هم اکنون 13 کشور آسیایی این رشته ورزشی را پیگیری می کنند، اظهار داشت : جای تاسف است که در ایران تنها 14 استان دارای هیات ورزشی چوگان است .

این مقام مسوول در وزارت ورزش وجوانان تعامل ، همکاری و همفکری را مبنای توسعه این رشته عنوان کرد و در این خصوص نقش آموزش و پرورش و اموزش عالی در معرفی چوگان رامورد توجه قرار داد.

وی با تاکید بر حضور موثر درمجامع بین المللی گفت : از مسوولان ، برنامه ریزان و سیاستگذاران این فدراسیون می خواهم تا با رایزنی با مسوولان ioc برای بازگرداندن جایگاه این ورزش ملی تلاش کنند .

گفتنی است مجمع انتخاباتی فدراسیون چوگان با انتخاب ایلخانی زاده به پایان رسید.

دراین مچمع افشارزاده به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک حضور داشت./آق
برچسب ها: چوگان ، سجادی ، مجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار