با توجه به حل شدن دارویی بیماران کلیوی و رایگان شدن داروها لازم است فرانشیز داروها به صفر برسد.


مصطفی قاسمی رئیس کانون حمایت از بیماران کلیوی در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: با تلاش وزارت بهداشت و درمان و مسئولان در حال حاضر بیماران کلیوی هیچ مشکل دارویی ندارند با این وجود داروهایی که تحت پوشش بیمه نبوده اند زیر پوشش بیمه رفته اند. داروهای بیماران پیوندی رایگان است اما اگر بیماری بخواهد از داروهایی با جنس بهتر استفاده کند باید هزینه هايی را بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: بیمارانی که چندین سال است كه از داروهای قدیمی استفاده می کنند طبق بررسی پرونده و سابقه و پزشک معالج باید همان داروها را تجویز و تایید کند اما بیماران جدید از داروهای جدید استفاده کنند.

قاسمی تصریح کرد: 90 درصد مشکلات دارویی بیماران کلیوی حل شده و این جز بی سابقه ترین اتفاقات چند سال گذشته است و در حال حاضر داروها به وفور پیدا می شوند.

وی در پایان افزود: مشکلات اجتماعی ودرمانی و فرانشیز داروهای بیماران از مسائل دیگر بیماران کلیوی هستند بیماران 10 درصد فرانشیز را برای بیمه خدمات درمانی داروها و 30 درصد هم تامین اجتماعی برای داروها می دهند و در این صورت لازم است که فرانشیز داروها هم به صفر برسد./ع2

انتهاي پيام/
برچسب ها: دارو ، بیمار ، کلیوی ، بهداشت ، درمان ، پوشش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار