مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: كساني كه كلمات امام(ره) را تحريف مي‌كنند فرداي قيامت بايد جوابگو باشند.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين "عبدالعلي گواهي" مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ در همايش امر به معروف ونهي از منکر که به مناسبت فرارسيدن عيد سعيد غدير خم و همزمان با دهه ولايت وامامت با حضور ضابطين اين پديده الهي به همت ناحيه مقاومت بسيج عمار ياسر سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ(منطقه22 تهران) در مجتمع فرهنگي امام علي(ع) برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه پس از انقلاب اسلامي رقبت زيادي به موضوع امر به معروف ونهي از منکر ودر خور شان آن نشان داده نشد که بتوانيم آن را احيا کنيم باوجود اينکه انقلاب ما به واسطه اين فريضه الهي ايجاد شد و پيامبر(ص) و حضرت سيدالشهدا(ع) و اميرالمومنين علي(ع) از فرط عدالت در اين موضوع و همچنين همه پيامبران وامامان در اين راه به شهادت رسيدند اما بدخواهان از ترس به خطر افتادن دنيايشان درمقابل اين بزرگان قرار گرفتند.

وي افزود: امام عظيم‌الشان ما نيز به واسطه امر به معروف ونهي از منکر انقلاب کرد تا ظلمي را بردارد ومظلومين و مستضعفين را نجات دهد و آنقدر ظلم و تباهي و ستم به مردم روا داشته شده بود که انقلاب کردند.

حجت‌الاسلام گواهي تصريح کرد: در آستانه ماه محرم اين فرصت بسيار طلايي است که در هيئت‌هاي مذهبي گويندگان مديحه‌سرايان ونوحه‌سرايان مذهبي به بخشي از ابعاد قيام حضرت امام حسين(ع) بپردازند که فرمودندمن براي احياي امر به معروف ونهي از منکر قيام کردم.

مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه حضرت محمدرسول الله تهران بزرگ با اشاره به آيات قرآني پيرامون امر به معروف ونهي از منکر گفت: در اين آيات به صورت مکرر و مفصل درباره اين فريضه الهي صحبت شده و قصص قرآني ريشه در امر به معروف و نهي از منکر دارد لذا حضرت ابراهيم با همين فريضه بت‌ها را به هم ريخت وحضرت موسي و عيسي(ع) نيز در همين راستا حرکت کردند تا شرک و تباهي از جامعه برچيده شود تا دين حنيف ابراهيمي جايگزين اديان خرافه ديگر شود.

وي افزود: به منظور اجراي احکام و حدود الهي در جامعه همه انبياي الهي امر به معروف کردند و به واسطه امر به معروف ونهي از منکر همه واجبات وحدود الهي اقامه مي‌شود ودر غير اين صورت اين احکام اجرا نمي‌شود.

حجت‌الاسلام گواهي اظهار داشت: به واسطه امر به معروف ونهي از منکر در طول تاريخ عده‌اي مانند ابن‌ملجم، معاويه و يزيد به عنوان خبيث‌ترين چهره‌ها و بزرگاني همچون امام علي و امام حسين(ع) به عنوان زيباترين چهره‌هاي الهي شناخته شدند.

وي با اشاره به تفکر غلطي که تصور مي‌کنند در صورت امر به معروف و نهي از منکر عمر کوتاه شده کشته مي‌شويم يا درآمد زندگي کم مي‌شود گفت: البته متاسفانه امر به معروف ونهي از منکر به چهارتا موي بيرون مانده يک زن محدود شده است اما امر به معروف دامنه وسيعي دارد و بايد به عنوان يک اصل بر سر زبان‌ها قرار گرفته و احيا شود.

مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه حضرت محمدرسول الله تصريح کرد: بايد در همه جا در تجارت، صنعت، بازار، دانشگاه، حوزه، مراکز فرهنگي و در همه شئون زندگي مردم امر به معروف ونهي از منکر وجود داشته باشد و اگر در يک نانوايي امر به معروف نباشد نمي‌تواند نان را درست دست مردم بدهد.

حجت‌الاسلام گواهي افزود: ما نبايد امر به معروف و نهي از منکر را به اين خلاصه کنيم که برويم بر سر چهارراه بدحجاب را بگيريم و به او بگوييم چادرت را درست کن و... بلکه بايد در همه شئون امر به معروف و نهي از منکر باشد.

وي اظهار داشت: کسي که دروغ مي‌گويد بايد امر به معروف و نهي از منکر شود کسي که درآمد غير مشروع دارد بايد در مقابل او ايستاد و کسي که حلال و حرام را در کسب درآمد رعايت نمي‌کند بايد امر به معروف و نهي از منکر شود.

مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه حضرت محمدرسول الله تصريح کرد: فردي که در مسائل سياسي وزانت لازم را ندارد هر روز به سوي يک حزب است و از اول انقلاب تا به حال 200 بار تغيير موضع داده و به راست و چپ متمايل شده است و هرگاه جرياني بر سر کار آمده نور چشمي آن جريان شده ودر مسائل سياسي، دقيق نبوده است نياز به امر به معروف و نهي از منکر دارد.

وي افزود: آن آقايي که در مسائل اقتصادي با يک حرف جامعه را متحول مي‌کند نياز به امربه معروف و نهي از منکر دارد زيرا اگر دولتمردان توجه نداشته باشند يک حرف آن‌ها مي‌تواند قيمت کالاها را به عرش ببرد.

حجت‌الاسلام گواهي اظهار داشت: امر به معروف و نهي از منکر را نبايد به فضاي اخلاقي محدود کرد آيا کسي که غيبت مي‌کند و به مردم تهمت مي‌زند نبايد امر به معروف بشود؟ اين‌ها درد جامعه است.

وي افزود: درد جامعه اين است که در بازار اينترنت مي‌بينيد که چه توهين‌هايي از سوي حزب‌ها و افراد مي‌شود يا کسي که مريض نباشد عکس خانوادگي خود را در اينترنت عرضه نمي‌کند.

حجت‌الاسلام گواهي با اشاره به برخي اظهارات اخير در فضاي مجازي گفت: کسي که مي‌گويد مي‌خواهم تابوي حجاب را بشکنم مريض است تو غلط مي‌کني تو چه کسي هستي که بخواهي چنين کاري کني اگر ما چيزي نمي‌گوييم به خاطر حرمت امام و خاندان امام است.

وي اظهار داشت: دختر امام خميني(ره) نقل مي‌کند که وقتي مرحوم آقاي اشراقي داماد امام شده بود به امام گفتند آيا من مي‌توانم سر سفره غذا بيايم؛ امام(ره) گفت لازم نيست و من يک طوري از پشت ماشين آمدم که خانواده داماد امام(ره) من را نبينند.

مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه حضرت محمدرسول الله افزود: امام خميني(ره) چنين ديدگاهي را داشت ولي توي نبيره امام مي‌آيي وبا اين حرف‌ها جامعه را آلوده مي‌کني ومتاسفانه در عکس‌هايي که از اين فرد در اينترنت وجود دارد ديده شده که با چه سبک و وضعي ظاهر مي‌شود وبعد هم بگويد من نبيره امام هستم.

حجت‌الاسلام گواهي تصريح کرد: ديگر مادر دهر مثل امام نخواهد زائيد و به فرموده مقام معظم رهبري يک نفر در عصر ما درخشيد و آن هم امام(ره) بود.

وي با اشاره به اظهارات ديگري که به امام خميني(ره) منتسب شده گفت آن فرد ديگر مي‌آيد و به امام اهانت سياسي مي‌کند اين ظلم به امام (ره) است که کلمات ايشان را اينطور تحريف مي‌کنيم و اگر سکوت کنيم فرداي قيامت بايد جواب دهيم.

وي افزود: کسي که از فرموده‌هاي امام(ره) اينطور تفسير مي‌کند حتما سال آينده مي‌آيد و مي‌گويد که امام(ره) گفت اينکه انقلاب کرديم اشتباه بود و مرگ بر شاه گفتيم!

مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه حضرت محمدرسول الله اظهار داشت: افراد اينطور فضا را آلوده مي‌کنند آيا امام با مرگ بر آمريکا مخالف بود؟! امام(ره) هميشه مي‌گفت آمريکا هيچ غلطي نمي‌تواند بکند و ذکر مرگ بر آمريکا مانند تعقيبات نماز است ما در تعقيبات نماز در مقابل وسوسه‌هاي شيطان استغفار مي‌کنيم و امروز ابليس زمان ما آمريکا است.

حجت‌الاسلام گواهي تصريح کرد: ممکن است در مسائل سياسي مذاکراتي باشد اما مگر مي‌شود شعار مرگ بر آمريکا از سر سفره انقلاب حذف شود، آمريکايي‌ها هنوز به عنوان دغل‌کاري و غير قابل اعتماد هستند.

وي افزود: نبايد فکر کنيم که چه کسي اين موضع را گرفته اين موضع ضد انقلابي است.

حجت‌الاسلام گواهي گفت: امر به معروف و نهي از منکر در مسائل سياسي، اقتصادي و اجتماعي بسيار ضروري است، برخي‌ها زيپ دهانشان را بسته‌اند و حرفي از اين نمي‌زنند که چرا توهين به امام(ره) مي‌کنيد چه موقعي امام نسبت به آمريکا يک ذره خضوع نشان داد؟! آن‌ها مي‌خواستند امام(ره) يکبار به آمريکا سري تکان بدهد اما امام اين کار را نکرد.

مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه حضرت محمدرسول الله افزود: مقام معظم رهبري فرمودند ما نمي‌توانيم به آمريکايي‌ها اعتماد کنيم زيرا اختياردار آمريکا صهيونيست‌ها هستند لذا آمريکايي‌ها به سرعت حرفشان را تغيير مي‌دهند يک روز تلفني صحبت مي‌کنند و فرداي آن از گزينه نظامي حرف مي‌زنند.

وي با بيان اينکه در مسائل احکام و حدود الهي بر ما واجب است در مقابل هر جرياني که بر خلاف منافع ملي و موازين شرعي و اهداف ديني‌ ما قرار گرفته بايستيم گفت: البته بايد در امر به معروف و نهي از منکر از مسير آن ورود پيدا کنيم..

حجت‌الاسلام گواهي افزود: وظيفه ما به مراتب از ديروز بيشتر است و شهداي ما نمي‌گذاشتند که مسئولين به خطا بروند و امروز نيز ما به عنوان بازماندگان شهدا همين وظيفه را داريم و بسيج ما بسيار بهتر و زيباتر از ديگران فکر مي‌کنند و افق ديد آن وسيع است اما اينگونه مسئولان مملکتي که يکي مي‌گويد تابوي حجاب را مي‌شکنم و ديگري بگويد ما از اول اشتباه کرديم که مرگ بر آمريکا گفتيم و آن فرد ديگري که از جلب توريست به هر وسيله‌اي بگويد توهين به مردم است..

وي افزود: در همين بسيج  چقدر از جوانان در همين پارک‌ها براي امر به معروف و نهي از منکر شهيد شدند و افراد نيروي انتظامي در مرزها به شهادت رسيدند و برخي از آن‌ها ماه‌ها دور از خانواده هستند لذا اگر يک مسئولي چيزي گفت: ما نبايد اصل قوانين و اسلام را زير سوال ببريم و بسيجيان بايد به اين امر دقت کنند.

حجت‌الاسلام گواهي گفت: کسي که در ملاءعام گناه مي‌کند باکسي که در خلوت گناه کرده و توبه کرده که خداوند توبه پذير است تفاوت مي‌کند البته امر به معروف و نهي از منکر نيز نبايد با شلوغ کاري همراه باشد و حتي مي‌تواند با نوشته باشد.

مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه حضرت محمدرسول الله خاطرنشان کرد: پيغمبر(ص) مي‌فرمايد بهترين افراد امت من امر به معروف کنندگان و نهي از منکر کنندگان هستند متاسفانه وضعيت حجاب درفصل گرما بدتر مي‌شود و ما گاهي مي‌گوييم اي کاش هميشه زمستان باشد، بعضي شهرها در زمان قديم خانم بدون چادر در خيابان‌ها ديده نمي‌شد و متاسفانه پارک‌هاي ما وضع آشفته‌اي دارد و اگر حتي 10 نفر روحاني بيايند و دراين پارک‌ها فقط راه بروند بسياري از اين مسائل حل مي‌شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار