نخستین همایش ملی «سبک زندگی در تمدن‌سازی نوین اسلامی» صبح امروز در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این همایش با اشاره به بیانات حکمت‌آمیز رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 79 در زمینه ی آسیب‌شناسی نهضت مردم ایران ، افزود: تمدن اسلامی از مهمترین مباحث مورد تأکید مقام معظم رهبری در آن سال بود که امروز به یک گفتمان ملی و بین المللی تبدیل شده است.

سردار روح‌الله نوری با بیان اینکه در سال‌های 81 ، 82 ، 83 و مهر سال 90 همزمان با بیداری اسلامی در منطقه ، مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی ، بحث مهم و ریشه‌ای سبک زندگی را مطرح کردند ، خاطرنشان کرد: در استان کرمان نیز به تبعیت از مقام معظم رهبری ، به درخواست صاحب‌ نظران علمی ، طرح تشکیل و اجرای همایش سبک زندگی اسلامی مطرح شد که به اتفاق آراء با واگذاری آن به دانشگاه امام حسین (ع) و بسیج اساتید به تصویب رسید.

سردار نوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در مجموع 430 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه ی همایش ملی سبک زندگی در تمدن‌سازی نوین اسلامی ارسال شده است ، افزود: در پایان 181 مقاله پذیرفته شدند.

وی محورهای این همایش را در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی، فرهنگی، حقوقی، سیاسی و مدیریتی از جمله اقتصاد مقاومتی‌محور، اقتصاد تمدن‌ساز، اخلاق سیاسی و سبک زندگی اسلامی و الگوی صحیح فعالیت و رقابت سیاسی برشمرد.

سردار نوری در پایان ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با استفاده از ظرفیت فکری و نخبه ی جامعه در برقراری تمدن اسلامی و ارائه آن به سراسر دنیا موفق باشیم./س


برچسب ها: همایش ، ملی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.