مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از افزوده شدن 54 متخصص و فوق تخصص به جمع پزشکان این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهایباشگاه خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، علیمراد سلیمیان اظهار کرد: این آمار شامل پزشکان در تخصص‌های ارتوپدی، آسیب شناسی، بیماری‌های اعصاب، بیماری‌های داخلی، بیماری‌های عفونی، بیماری‌های قلب و عروق است.

وی افزود: بیهوشی، پوست، توانبخشی، جراحی عمومی، جراحی مجاری ادراری و تناسلی و جراحی مغز و اعصاب، چشم، رادیولوژی، زنان و زایمان، طب کار، کودکان، گلو بینی و جراحی سر و گردن و  فوق تخصص قلب اطفال، فوق تخصص اطفال و نفرولوژی از دیگر تخصصی‌های پزشکی است که در استان افزوده خواهد شد.

سلیمیان ادامه داد: با توجه به برآورد نیاز هر یک از شهرستان‌ها به متخصصین در نیمه اول سال جاری پزشکان فوق‌الذکر بر اساس نتایج بررسی‌های انجام شده بین بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه توزیع می‎شوند.

دکتر سلیمیان ادامه داد:در حال حاضر با به کارگیری این پزشکان جز در رشته های فوق تخصص غدد بزرگسالان ، خون و سرطان مشکلی در زمینه تامین پزشک متخصص در استان وجود ندارد .

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نحوه به کارگیری این پزشکان، گفت: اطلاعات مربوط به تعداد پزشکان موجود، تعداد پزشکانی که مدت خدمتشان پایان یافته و قصد انتقالی از محل خدمت سابق خود را دارند در تیرماه هر سال جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: با توجه به امکانات موجود هر یک از بیمارستان‌ها و شهرستان‌ها تعداد پزشکان مورد نیاز برآورد شده و به معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش می‌شود و در جلسه‌ای مشترک که در شهریور ماه هر سال با حضور مسئولین دانشگاه‌ها در این معاونت برگزار می‌شود در مورد اعزام متخصصین به استان‌ها توافق به عمل می‌آید.

سلیمیان اذعان داشت: با توجه به اعلام نیاز چهارمحال و بختیاری حدود 9 پزشک که بیشتر در تخصص‌های جراحی عمومی، بیهوشی، نورولوژی و ارتوپدی هستند کمتر از تعداد موارد درخواستی پزشک به استان اعزام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از این پزشکان کار خود را آغاز کرده‌اند، افزود: سایر پزشکان از اول آبان ماه جاری فعالیت خود را رسما شروع می‌کنند.
برچسب ها: پزشکان ، فوق تخصص ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.