داره کل امور عشایر خراسان شمالی با صدور اطلاعیه ای از عشایر استان خواست به دلیل شرایط خاص جوی و احتمال بروز سیلاب، ادامه کوچ خود به سوی مناطق قشلاقی را متوقف کنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، این اداره کل از دامداران عشایر استان که اکنون سرگرم کوچ به سوی مناطق قشلاقی جنوب استان واستان گلستان هستند درخواست کرده که امروز و فردا از کوچ خودداری کنند.

عشایری خراسان شمالی با اشاره به اعلام اداره کل هواشناسی استان مبنی بر احتمال بارش باران شدید و وقوع سیلاب از عشایر خواسته است که ادامه کوچ خود را تا چهارشنبه و زمان فروکش کردن بارندگی ها و خطرات آن به تاخیر بیندازند.

این اداره در این اطلاعیه افزوده است: عشایر در صورت اصرار به ادامه کوچ از مسیرهای مطمئن عبور کرده و از اتراق و یا عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها پرهیز کنند.

روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی از عشایر خواسته است تا در زمان کوچ از طریق تماس با تلفن گویای اداره کل هواشناسی (134) از پیش بینی وضعیت هوا آگاه شوند.

عشایر خراسان شمالی با سرد شدن تدریجی هوا از نیمه ماه جاری کوچ به سوی مراتع گرمسیری مراوه تپه، گنبد و کلاله در استان گلستان و نیز مناطق مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و کالیمانی و میاندشت در غرب و جنوب غربی این استان را آغاز کرده اندب/.

برچسب ها: عشایر ، استان ، کوچ ، متوقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.