صادرکننده نمونه کشور گفت: 80 درصد از واحدهای صنعتی خواستار خروج از منطقه آزاد اروند هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ااهواز؛ اسکندر ایلخان در نخستین همایش تجلیل از صادرکنندگان، فعالان اقتصادی و خادمان صادرات اظهار کرد: در سال گذشته 13 میلیون دلار کالا از طریق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان صادر شد و  این در حالی است که در این منطقه ظرفیت صادرات تا 500 میلیون دلار کالا نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از صادرات می‌شود در واقع روی کلام با فروش، بازاریابی، کیفیت، قدرت‌چانه‌زنی و رایزنی است اما متاسفانه توجهی به این مقوله‌های مهم نمی‌شود.

ایلخان تصریح‌کرد: جنگ تحمیلی زخم‌های زیادی را بر پیکر شهرهای آبادان و خرمشهر وارد آورد و باید تلاش شود تا با توسعه و رونق تجارت این زخم‌ها را از بین برد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در آبادان و خرمشهر اضافه‌کرد: نبود بانک در منطقه آزاد اروند یک مشکل بزرگ در راه توسعه صادرات است و با وجود اخذ مجوز، بانک توسعه صادرات هنوز در این منطقه استقرار نیافته ضمن آنکه صندوق ضمانت صادرات نیز در منطقه آزاد اروند وجود ندارد.

صادرکننده نمونه کشور خاطرنشان‌کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود در زمینه معطلی‌های خودروهای ترانزیتی در گمرک‌های آبادان و خرمشهر است که برخی تا 48 ساعت نیز طول می‌کشد.

وی افزود: مشکلات موجود باعث شده است تا 80 درصد واحدهای صنعتی موجود در شهرک‌ها صنعتی آبادان و خرمشهر به جایی رسیده‌اند که خواستار خروج از منطقه آزاد اروند هستند.

ایلخان گفت: باید برای رفع مشکلات و توسعه مجدد شهرهای آبادان و خرمشهر همه فعالان اقتصادی و مسئولان دست در دست یکدیگر داده و مشکلات موجود را رفع کنند./ب
برچسب ها: واحد ، صنعتی ، اورند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.