رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از وجود ۱۷۹ موقوفه در ملایر خبر داد.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،‌ حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی امروز در ملایر به سنت حسنه وقف در اسلام و ثمرات آن اشاره کرد و افزود: وقف چشمه جاری است که بعد از مرگ انسان به عنوان باقیات و صالحات خواهد ماند.

وی یادآور شد: ملایر به عنوان شهرستان واقفان خیراندیش در استان و کشور نام آشناست و 63 درصد از این شهرستان موقوفه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین موقوفات در ملایر مربوط به واقف خیر اندیش مرحوم شادروان سیف‌الدوله است، تصریح کرد: همه ساله چند وقف جدید به موقوفات ملایر افزوده می‌شود.

وی از وجود 179 موقوفه در ملایر خبر داد و گفت: از سال گذشته تاکنون شش موقوفه جدید به موقوفات ملایر اضافه شده است.

زین‌العابدینی از اضافه شدن دو وقف جدید در این هفته به موقوفات ملایر خبر داد و گفت: این موقوفات شامل دو باب منزل مسکونی به متراژ 394 متر مربع است که ارزش آن 2 میلیارد و 200 میلیون ریال است.

وی ابراز داشت: این موقوفات را دو واقف خیر اندیش ملایر به نام‌های حسن کرمی و معصومه مرادی با نیت کمک به ایتام، درمان بیماران سرطانی و معلولیت‌های ذهنی و انجام امور خیرالمنفعه در ملایر وقف کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان ملایر در برخی نیات واقفان مانند نیت روضه خوانی برای سید الشهدا(ع) و ساخت مدرسه اشباع شده است، افزود: در شهرستان ضرورت‌های دیگری در زمینه وقف وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین نیازهای شهرستان در بخش‌های تهیه مسکن، هزینه تأمین جهیزیه، ایجاد اشتغال جوانان، نیازهای بخش درمانی برای بیماران نیازمند، ساخت دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی و... است.

زین‌العابدینی خاطرنشان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه نیز در راستای نیازسنجی به موقوفات جدید به واقفین خیراندیشی که برای اهدای موقوفات خود به این اداره مراجعه می‌کنند، مشاوره و آگاهی می‌دهد./ج1

برچسب ها: ملایر ، امورخیریه ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.