در ديدار رئيس گروه سوسیالیست‌های پارلمان اروپا با رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي بر تعميق و تقويت روابط فيمابين ايران و اروپا تاکيد شد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس شوراي اسلامي، "هنس اسوبادا" رئیس گروه سوسیالیست‌های پارلمان اروپا عصر روز گذشته (یک‌شنبه، 28 مهرماه) با "کاظم جلالی" رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

جلالی در این دیدار با اشاره به فضای بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران نشان‌دهنده وجود دموکراسی پویا و حقیقی در ایران می‌باشد و فضای جدید بعد از انتخابات فرصت مناسبی برای توسعه ارتباطات کشورهای اروپایی با کشورمان ایجاد کرده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در ادامه عقلانیت و اعتدال را مشی اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: عقلانیت و اعتدال از مبانی اصلی سیاست خارجی ایران است و در کنار آن به دنبال آن اصلاحات داخلی در بخش اقتصادی می‌باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت گفتگو و رایزنی‌های مستمر میان جمهوری اسلامی ایران و 1+5 تصریح کرد: بعد از مذاکرات ژنو طرفین رضایت نسبی خود را اعلام کرده‌اند و بایستی در فضای جدید با ادامه این گفتگوها حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران را از دست ندهیم.

وی همچنین نقش پارلمان اروپایی را در توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و اروپا با اشاره به فرهنگ و تمدن غنی چند هزار ساله ایران گفت: گفتگو و مذاکرات میان ایران و اروپا می‌تواند به درک و شناخت از واقعیات موجود در جامعه ایران کمک کند.

وی با تاکید بر علاقه‌مندی اروپایی برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در آینده افزود: توسعه روابط سیاسی فیما بین می‌تواند زمینه افزایش سطح مراودات اقتصادی و تجاری را فراهم کند.

اسوبادا در پایان ابراز امیدواری کرد در فضای جدید مناسبات ایران و کشورهای اروپایی همکاری‌های فیمابین در عرصه‌های مختلف توسعه یابد تصریح کرد: گروه سوسیالیست‌های پارلمان اروپا از تقویت و تعمیق ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار