رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با رئيس سوسياليست‌هاي پارلمان اروپا ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش حوزه پارلماني باشگاه خبرنگاران،‌  "علاءالدين بروجردي" ظهر امروز يكشنبه(28مهرماه) با رئيس سوسیالیست‌های پارلمان اروپا
ديدار و گفتگو كرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت گفتگو و رایزنی میان مجلس شورای اسلامی و پارلمان اروپا گفت: مذاکرات مستمر می‌تواند به تقویت شناخت و دیدگاه‌های طرفین پیرامون مسائل منطقه‌ای و موضوعات مورد علاقه کمک كند.
 
وی در همین راستا افزود: مجلس شورای اسلامی از هرگونه رويكردی در جهت توسعه مناسبات در عرصه‌های مختلف با پارلمان‌های کشورهایی اروپایی استقبال می‌کند.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اصول قانون اساسی پیرامون آزادی و حقوق اقلیت‌های دینی در کشورمان و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای تقویت نقش و جایگاه زنان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی کشور افزود: رسانه‌های غربی با ارائه تصاویر غلط که بر مبنای پیش‌داوری‌های مغرضانه می‌باشد، تصویر نادرستی از جامعه ایرانی بویژه وضعیت زنان و اقلیت‌های دینی به افکار عمومی کرده‌اند.  
 
بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان را غیرقانونی، ظالمانه و شکست خورده خواند و خاطرنشان کرد:‌ پیشرفت‌های فراوان علمی و فناوری دانشمندان ایرانی در زمان تحریم‌ها به دست آمده است.  
 
وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه، بحران سوریه را حاصل سیاست‌های غلط امریکا و انگلیس و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌شان دانست و افزود: ارسال سلاح و کمک به تروریست‌های القاعده در سوریه امنیت و آرامش کل منطقه را در معرض تهدید قرار داده است.  
 
بروجردی در پایان ضمن اشاره به صلح‌آمیز بودن برنامه‌ هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بر حق مشروع ملت ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کرد.  
 
در ادامه این دیدار، اسوبادا رئیس هیات گروه سوسیالیست‌ها در پارلمان اروپا با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: نقاط مشترک فراوانی در زمینه مبارزه با تروریسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و حل بحران‌های منطقه‌ای میان ایران و اروپا وجود دارد که گفتگو و مذاکرات مستمر به رفع پاره‌ای سوء‌تفاهمات کمک خواهد کرد.  
 
وي همچنین با تاکید بر اهمیت حضور جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران در اجلاس ژنو 2 به برقراری ثبات و آرامش در سوریه کمک می‌کند.  
 
اسوبادا در همین زمینه افزود: پارلمان اروپا مخالف هرگونه حمله نظامی و یا ارسال سلاح به گروه‌های مسلح سوریه می‌باشد و معتقد است طرفین درگیر باید از هرگونه اعمال خشونت و نقض حقوق بشر خودداری کنند.  
 
گفتني است؛ در این دیدار شفیعی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، خانم دکتر عالی عضو کمیسیون بهداشت و درمان و خانم عمرانی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار