رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن گفت:همایش بین‌المللی سلمان هراتی تنکابن 9آبان ماه امسال همزمان با سالروز درگذشت شاعر فقید ادبیات دفاع مقدس برگزار می‌شود.

رضایی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود:همزمان با سالروز درگذشت شاعر فقید ادبیات دفاع مقدس تنکابن میزبان همایش بین‌المللی سلمان هراتی می‌شود.

وی ، ادامه داد: این مراسم با حضور بیش از 80 شاعر داخلی و شعرای کشورهایی که آثار سلمان در آن‌جا ترجمه و انتشار یافته از جمله هند، تاجیکستان دنبال می‌شود.

رضایی مدت برگزاری این همایش را یک روز عنوان کرد و گفت:کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و سازمان تبلیغات اسلامی کشور با توجه به اثرگذاری اشعار این شاعر فقید در ادبیات نوین ایران به ویژه ادبیات دفاع مقدس در بخش جنبی جایزه ادبی ویژه‌ای به نام سلمان هراتی برای آثاری ادبی مخصوص کودک و نوجوان در نظر گرفته‌ است.

وی ادامه داد:هر ساله در سالروز گرامیداشت این هنرمند فقید نیز به چهار برگزیده آثار شامل نویسندگان و شاعران هدایای اهدا می‌شود.

وی برنامه‌های بیست و هفتمین گرامیداشت سالروز درگذشت سلمان هراتی را شامل اجرای برنامه‌های شعرخوانی،مقاله،معرفی دو اثر در مورد شخصیت،آثار سلمان وسخنرانی صاحب این دو اثر،پخش کلیپ و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در بخش اصلی این همایش و نیز برپایی نمایشگاه کتاب شامل آثار نویسندگان،ادیبان و شعرای تنکابن، حضور بر مزار سلمان و اجرای شعرخوانی بر آرامگاه این شاعر فقید در صورت مطلوب بودن شرایط جوی عنوان کرد/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.