به گفته رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت کمبود واکسن فلج اطفال که به مدت کوتاهی در کشور ایجاد شده بود با اقدامات صورت گرفته برطرف گردیده است.

دکتر محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص کمبود "واکسن فلج اطفال" گفت: در مدت کوتاهی حدود 2 ماه با کمبود واکسن فلج اطفال که همان قطره فلج اطفال است به خاطر مشکلاتی که در تولید داخل این "واکسن" ایجاد شده بود روبرو بودیم که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته این کمبود برطرف شده و قطره های فلج اطفال در اختیار مراکز بهداشتی درمانی قرار گرفته است. 

وی در مورد وضعیت "واکسن آنفلوآنزا" افزود: محموله واکسن "آنفلوآنزا" که مخصوص وزارت بهداشت است و برای کادر بهداشتی درمانی محصول می شود، طی 2 هفته ی آینده وارد کشور شده و در اختیار این وزارت خانه قرار می گیرد. 

گویا با بیان اینکه مقداری "واکسن آنفلوآنزا" توسط بخش خصوصی وارد کشور شده و در داروخانه های توزیع گردیده است عنوان کرد: مردم عادی برای تزریق واکسن و بررسی ضرورت تزریق آن باید به پزشک مراجعه کنند تا در صورت صلاحدید پزشک برای آنها واکسن تجویز کند. 
 
باید توجه داشت که گروه های پر خطر همچون افراد بالای 65 سال، خانم ها باردار، بیماران مبتلا به سرطانی، بیماران "شیمی درمانی" نقص سیستم ایمنی، بیماران تنفسی و دیابت پیشرفته باید حتما واکسن آنفلوآنزا را تزریق نمایند. /ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار