دفتر سازمان ملل در عراق درباره وضع نابسامان قشرهای فقیر در این کشور هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی التغییر؛دفتر سازمان ملل در عراق "یونامی" از رسیدن افرادی که در این کشور زیر خط فقر زندگی می کنند به شش میلیون نفر خبر داد.

"یونامی" در بیانیه ای به مناسبت روز بین المللی مبارزه با فقر اعلام کرده است که وضع سیاسی ، امنیتی و اقتصادی طبقه فقیر مردم عراق نابسامان است.

همچنین در این بیانیه از رهبران سیاسی عراق که درگیر جنگ های لفظی و حزبی هستند، خواسته شده است، توجه خود را به وضع زندگی مردم این کشور معطوف کنند، و تلاش کنند از طریق توسعه پایدار با چالش های امنیتی مقابله کنند.

از سوی دیگر نیکولای میلادینوف نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در بغداد گفته است که با وجود ثروتمند بودن کشور عراق، و تولید روزانه نزدیک به سه میلیون بشکه نفت در روز، همچنان وضع قشر فقیر در این کشور با مشکل رو به رو است.

وی افزود: دفتر سازمان ملل در عراق با دولت و سازمانهای غیر دولتی در این کشور همکاری های لازم را برای اجرای برنامه ها و طرح هایی که منجر به بهبودی و افزایش درآمد خانواده های کم درآمد شده، انجام داده است.

"نیکولای میلادینوف" خاطر شان کرد: با اجرای برنامه های توانمند سازی قشر کم درآمد و جوانان بیکار، از جذب شدن جوانان به گروه های مسلح جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: عضویت جوانان عراقی در گروه های مسلح به علت همفکری با گروه های مسلح نیست، بلکه به علت نیازهای مالی است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار