دبیر نظام صنفی کشاورزی شهرستان دماوند گفت: 80 درصد محصول سیب درختی دماوند با هدف صادرات یا عرضه شب عید ذخیره سازی می شود.

ˈحسین غیبیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن به پایان فصل برداشت سیب درختی در دماوند اشاره کرد و افزود: با توجه به اوضاع آب و هوایی و شرایط نامساعد جوی ابتدای بهار، برداشت 260 هزار تن سیب درختی از باغهای شهرستان دماوند در فصل زراعی 92-1391 پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: اتحادیه سیب کشور پیش بینی برداشت سیبی بیش از دو برابر مصرف کشور برای سال 92 را داشته است که باید از هم اکنون به فکر بازارهای صادراتی این محصول باشیم.

غیبی با اشاره به ظرفیت 55 هزار تنی سردخانه های شهرستان دماوند، بیان کرد: 80 درصد محصول سیب درختی دماوند با اهداف صادراتی یا عرضه شب عید در این سردخانه ها ذخیره سازی می شود.

وی افزود: در هفته های گذشته با حضور باغداران سیب، جلسه کارگروه این محصول تشکیل شده و مسائل و مشکلات فعالان و بهره برداران این عرصه بررسی شده است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی شهرستان دماوند ابراز امیدواری کرد؛ با ماموریت یافتن تعاونی باغداران منطقه، مشکلات صادرات این محصول به حداقل برسد.

سطح تولید سالانه سیب درختی شهرستان دماوند از 305 هزار تن در سال 90 به 367 هزار تن در سال 91 افزایش یافته بود که پیش بینی کارشناسان از کاهش تولید این محصول در سال 92 خبر می دهد./س


برچسب ها: سیب ، دماوند ، شب عید ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.