میزان ذخیره آب در پشت سدهای فارس شش درصد کاهش داشته است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، احمدرضا عیسایی رئیس گروه محیط زیست آب منطقه ای فارس پیرامون چاه های مجاز کشاورزی در این استان گفت: در حال حاضر 70 هزار حلقه چاه مجاز در این استان وجود دارد که تمام این چاه ها پروانه بهره برداری دارند.

وی با اشاره به اینکه برای این چاه های مجاز بهره برداری مشخصی در نظر گرفته شده، ادامه داد: در این خصوص اجازه برداشت 10 لیتر آب در ثانیه وجود دارد اما مردم به این مسئله توجهی نکرده و با تعویض پمپ آب بیشتری برداشت می کنند.

رئیس گروه محیط زیست آب منطقه ای فارس با تاکید بر لزوم استفاده از کنتور هوشمند بیان کرد: در این خصوص باید تدابیری اتخاذ و از صاحبان چاه ها خواسته شود که نسبت به نصب کنتور هوشمند اقدام کنند در غیر این صورت با مشکلاتی در این مورد روبه رو خواهیم شد.

وی با اشاره به گوشه ای از مزایای نصب این کنتور افزود: در صورتی که کشاورز بیش از حد آب برداشت کند برق قطع خواهد شد از این رو نصب این کنتورها ضروری است.

عیسایی با بیان اینکه چاه هایی که برقی نیستند تهدید بیشتری به شمار می روند، گفت: این امر باعث می شود که بهره برداری از سفره های آبهای زیرزمینی زیاد بوده و خسارات زیادی وارد کنند.

رئیس گروه محیط زیست آب منطقه ای فارس با اشاره به اینکه میزان ذخیره آب در پشت سدها شش درصد کاهش داشته، ادامه داد: این امر به دلیل عدم نفوذ سیلاب بوده است.

وی با بیان اینکه شش سد بهره برداری شده در فارس وجود دارد، گفت: آب ذخیره شده در پشت سد درودزن برای آشامیدن استفاده می شود از این رو ضروری است که در پشت این سد همیشه آب به میزان کافی وجود داشته باشد./س

برچسب ها: کم ، آب ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.