قائم مقام شهرداری منطقه 8 از مانور مشترک تخلیه امن، اسکان اضطراری و کنترل حریق با هدف ارتقای آمادگی شهروندان در شرق تهران خبر داد.

سید مرتضی موسوی درگفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: انجام مانورهایی از این دست که دارای جنبه آموزشی و تمرین حضور موثر مردم در کاهش اثرات حوادث و مشارکت نیروهای داوطلب برای تخلیه امن و اسکان اضطراری است، از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: در همین راستا تعداد 240 نفر از سازمانهای  مختلف امدادی به همراه نیروهای داوطلب واکنش اضطراری در محلات در این مانور حضور داشتند.

وی ادامه داد: این مانور با همکاری شهرداری منطقه 4 به عنوان منطقه معین و منطقه 6 آتش نشانی بر مبنای سناریوی وقوع زلزله متوسط و بروز حریق در یک ساختمان بلندمرتبه متعاقب آن و به مناسبت هفته ی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی برگزار شد.

موسوی با اشاره به استفاده از یک تیم بدلکار جرفه ای به منظور واقعی تر نمودن خسارات و صدمات وارده در این مانور تصریح کرد: عملیات امداد رسانی و انتقال مصدومین و محبوسین در ساختمان، با استفاده از راه پله و نردبان های بلند آتش نشانی و تونل نجات از دیگر ویژگی های این مانور بود.

وی خاطر نشان کرد: در این مانور تعداد 75 نفر از نیروهای داوطلب آموزش دیده محلی مناطق 8، 4 و با بر پا کردن چادر و انتقال بازماندگان به محلهای اسکان اضطراری به یاری و کمک آنان شتافتند.
برچسب ها: سناریو ، زلزله ، مانور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار