مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: 19 درصد از تولیدات دامی استان مرکزی در این شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، قره بیگلو با اشاره به اینکه سالانه بیش از 30 هزار تن انواع محصولات دامی در شهرستان زرندیه تولید و روانه بازار می شود، افزود: این محصولات شامل گوشت سفید، گوشت قرمز، تخم مرغ، عسل و آبزیان است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری 16هزار و 623 تن انواع محصولات دامی در شهرستان زرندیه تولید و به بازار مصرف عرضه شده است، اظهار کرد:این تولیدات شامل هفت هزار و 500 تن شیرخام، پنج هزار و 200 تن تخم مرغ، دو هزار و 400 تن گوشت سفید، یک هزار و 500 تن گوشت قرمز، پنج تن ماهی و 18 تن عسل بوده است.

وی مرکز پرورش شترمرغ شهرستان زرندیه را به عنوان بزرگترین مرکز در کشور عنوان کرد و افزود: 78 درصد گوشت شتر مرغ استان مرکزی در این مجموعه تولید و روانه بازار می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 34 تن تخم مرغ استان مرکزی در زرندیه تولید می شود، اضافه کرد: شهرستان زرندیه در تولید تخم مرغ و گوشت شترمرغ دارای بیشترین میزان تولید در استان مرکزی است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: سالانه حدود 92 هزار تن انواع محصولات باغی نیز در زرندیه تولید می شود که عمده این محصولات تولیدی باغی در این شهرستان شامل پسته، بادام، انگور و گردو است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد این شهرستان در خصوص تولید محصولات باغی نیز گفت: زرندیه با تولید حدود 92 هزار تن محصولات باغی شامل پسته، بادام، انگور و گردو، 24.5 درصد از تولیدات باغی استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.

مدير جهادكشاورزي زرنديه گفت: اين شهرستان داراي 60 هزار هكتار اراضي كشاورزي است كه حدود 42 هزار هكتار آن زير كشت محصولات زراعي و باغي قرار دارد و سالانه بيش از 450 هزار تن انواع محصولات زراعي و باغي در آن توليد مي‌شود./س

برچسب ها: تولید ، محصولات ، باغی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.