سرفه بیش از دو هفته یکی از نشانه های ابتلا به بیماری سل است. ضمن جدی گرفتن آن هر چه سریعتر به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایید.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر مینا پارسی کارشناس مسئول سل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این باره گفت: براساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت علیرغم سیر نزولی بروز سل در جهان در سال 2011 تعداد 8.7 میلیون نفر مبتلا به سل گزارش شده است.

وی خاطر نشان کرد: سالانه 10 میلیون کودک بر اثر ابتلا والدین به سل یتیم می شوند و در حال حاضر 80 درصد بار این بیماری بر دوش 22 کشور جهان می باشد.

دکتر پارسی از همسایگی دو کشور افغانستان و پاکستان بعنوان زنگ خطر در زمینه برنامه سل در کشور ما و استان یاد کرد و خاطر نشان کرد افغانستان و پاکستان جزو 22 کشوری هستند که دارای بار بیماری سل هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  طی سال گذشته حدود 90 تا 85 درصد بیماران تحت درمان بهبود یافته اند.

کارشناس مسوول سل دانشگاه گفت: الگوی دموگرافیک سل در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موید بروز بیشتر در جمعیت ایرانی و روستایی علی الخصوص در گروه زنان می باشد و بیشترین بار این بیماری بین زنان 24 تا 15 سال استان گزارش شده است.

وی تصریح کرد: خدمات مربوط به بیماری سل رایگان است و در هر شهرستان یک مرکز سل آماده خدمات رسانی به بیماران است./ح

انتهاي پيام/

 

برچسب ها: سرفه ، سل ، ریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار