رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم از ورود سامانه جدید هواشناسی از سمت شمال غربی کشور و تاثیر آن به ‌صورت کاهش دما و وزش باد در استان قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمدرضا قاضی با اعلام ورود سامانه جدید هواشناسی از شمال غربی کشور اظهار داشت: تاثیر این سامانه در استان قم به صورت وزش باد شدید و بدون بارش باران خواهد بود.

وی با بیان این‌که جهت وزش باد شمال غربی خواهد بود، ادامه داد: وزش باد از امشب با سرعت 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت آغاز شده و در یکشنبه شب و صبح روز دوشنبه سرعت وزش باد به بیشینه خود یعنی 60 تا 70 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم با اعلام روند کاهش دما در هفته آینده افزود: دمای هوا امروز 34 درجه است که نسبت به هفته گذشته 6 درجه افزایش داشته اما از روز یکشنبه شاهد کاهش دما خواهیم بود.

وی با اشاره به افت هفت تا هشت درجه‌ای دما در روز یکشنبه عنوان کرد: روند کاهش دما تا روز سه‌شنبه ادامه می‌یابد.

قاضی دمای هوا برای روز سه‌شنبه را 25 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی کرد و از روند ثابت افزایش روزانه یک درجه سانتی‌گراد از روز سه‌شنبه تا پایان هفته خبر داد.

وی با بیان این‌که آسمان امشب استان قم کمی ابری است، گفت: دوشنبه‌ شب هوای استان قم پر ابر خواهد شد.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم میانگین عددی دمای هوای هفته گذشته را 26 تا 27 درجه اعلام کرد و افزود: حداکثر دمای ثبت شده مربوط به ایستگاه کوه سفید با 28 درجه و کمترین آن در ایستگاه شکوهیه با هفت درجه ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل کویری بودن شهر قم و تفاوت شدید دما در روز و شب در اکثر مواقع بیشترین و کمترین دمای هوا متعلق به ایستگاه شکوهیه است.

قاضی اظهار داشت: بیشینه سرعت باد در ایستگاه کهک با سرعت 58 کیلومتر بر ساعت مربوط به روز شنبه و کمترین سرعت باد نیز در شکوهیه با سرعت 25 کیلومتر بر ساعت مربوط به دوشنبه شب در هفته گذشته ثبت شده است.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم در خصوص رطوبت نسبی هفته گذشته گفت: بیشترین رطوبت نسبی چهارشنبه شب در ایستگاه شکوهیه به میزان 66 درصد ثبت شده و کمترین آن مربوط به ایستگاه کوه سفید با 14 درصد است.

اداره هواشناسی استان قم دارای 6 ایستگاه فعال هواشناسی شامل ایستگاه‌های شکوهیه، سلفچگان، کهک، دستجرد، کوه سفید و کوشک نصرت است./س

برچسب ها: قم ، وزش ، شدید ، باد ، کاهش ، دما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.