رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: رسانه ای کردن نام افراد در اتفاقات اخیر داوری کار صحیحی نبود.

فریدون اصفهانیان افزود: در حالی که هنوز در هیچ دادگاهی اتفاقات اخیر داوری اثبات نشده است، رسانه ای کردن نام افراد چندان مطلوب نبود.
به گفته وی، براساس قانون نیز دادگاه تا زمان قطعی شدن جرم نامی از متهم در رسانه ها اعلام نمی کند.
اصفهانیان اظهار داشت: اگر اتفاقی در داوری افتاده است باید مدرک و سند محکم را به دادگاه ارائه کرد که بشود نسبت به آن اتفاق تجزیه و تحلیل کرد و مقامات در این باره تصمیم بگیرند و چنانچه مشکلی وجود دارد، نام افراد پس از طی شدن همه مراحل رسانه ای شود.
رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: وقتی هنوز جرمی ثابت نشده است رسانه ای کردن نام افراد کار صحیحی نیست.
فریدون اصفهانیان افزود: جوانگرایی در داوری امر متداول در جهان است و سرعت فوتبال و توانایی بالای این ورزش، جوانگرایی در داوری را امر ضروری کرده است.
وی، درباره اشتباهات داوری در نیم لیگ امسال تصریح کرد: اشتباه در داوری همیشه بوده است و جوانگرایی در همه زمینه ها هزینه دارد.
اصفهانیان گفت: از همه بازیکنان، مربیان، سرپرستان، مدیران عامل باشگاه ها که در این زمینه با کمیته داوران همکاری می کنند باید قدردانی کرد.
رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: همیشه تلاش شده است، اشتباهات داوری در فوتبال به حداقل برسد.
فریدون اصفهانیان در خصوص چینش داوران برای بازی های پخش مستقیم نیز اظهار داشت: اختصاص بازی هایی که پخش مستقیم دارد به داوران گردشی نیست بلکه بر اساس پس از بررسی های مختلف قضاوت داوران ، صورت می گیرد.
وی، از نامزد شدن سه داور ایرانی برای رقابت ها جام جهانی برزیل خبر داد و گفت: فغانی، کامرانی فر و سخندان به عنوان داوران ایرانی برای رقابت های جام جهانی نامزد شده اند.
به گفته اصفهانیان، کمیته داوری فیفا و AFC در حال رصد کردن قضاوت داوران نامزد دیدارهای جام جهانی برزیل است.
رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال افزود: علیرضا فغانی، حسن کامرانی فر و رضا سخندان تاکنون قضات های خوبی را در بازی های مختلف انجام داده اند و انتظار است نام این سه داور ایرانی در لیست داوران جام جهانی برزیل باشد
فریدون اصفهانیان، درباره علل افزایش نیافتن دستمزد داوران نیز گفت: داوران نسبت به بازیکنان از امکانات و دستمزد کمتری برخوردارند و افزایش یافتن آن باز هم نسبت به بازیکنان کمتر است.
وی اظهار داشت: اشتباهات داوری را کسی نباید به حساب دستمزد کم داوران بگذارد.
با حضور رییس کمیته داوران دوره توجیهی داوران ملی در شهرکرد به مدت سه روز برگزار شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.