اگر همایش بزرگ بازسازی واقعه تاریخی غدیرخم به نحو احسن صورت گیرد می تواند بسیاری از شبهات مربوط به این واقعه را برطرف کند.

 به گزارش  خبرنگار باشگا ه خبرنگاران زنجان، نویسنده و هنرمند پیشکسوت زنجانی برگزاری همایش بزرگ بازسازی غدیر را گامی در راستای پاسخ به شبهات مربوط به این واقعه دانست.

عباسی نیا، افزود: با توجه به اینکه این برنامه برای اولین بار در سطح استان زنجان انجام می شود، کیفیت بالای آن مشتاقان زیادی را در سالهای آینده به خود جذب می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نگارش نمایشنامه غدیر اشاره کرد و ادامه داد: متن نمایشنامه بازسازی واقعه غدیر در استان زنجان نوشته خاصی است که در قالب خاصی نمی گنجد.

 این نویسنده  با بیان اینکه در همایش بزرگ بازسازی واقعه غدیر در استان زنجان، 5 نمایشنامه اجرا می شود، تصریح کرد : این همایش از زمان ولادت حضرت علی (ع) تا پایان واقعه غدیر، 5 موضوع را روایت خواهد کرد.

 عباسی نیا ادامه داد: قسمت های مربوط به ترور پیامبر اعظم (ص) توسط کفار و خوابیدن حضرت علی (ع) در بستر ایشان، اخبار مربوط به سفر پیامبر به حج و قسمتی نیز مربوط به بعد از ثقیفه در قالب نمایش کوتاه در فضای آزاد اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه در نگارش متن بازسازی واقعه غدیر از منابع مختلفی استفاده شده است،  خاطر نشان کرد : در نگارش متن این نمایشنامه تلاش شده که شرایط حاکم بر آن دوران به صورت جذاب برای بیننده توصیف شود./س

 

برچسب ها: همایش ، واقعه ، غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.