مدیر جهاد کشاورزی نکا از آغاز برداشت زیتون در این شهرستان خبر داد.

حسن سلیمی امروز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت : در سال جاری 45 هکتار از باغات متمرکز و پراکنده زیتون این ‏شهرستان زیر کشت زیتون قرار دارد.

وی افزود : پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 234 تن زیتون از سطح زیر کشت باغات زیتون این شهرستان برداشت شود.

‏مدیر جهادکشاورزی نکا تصریح کرد: بهره‌گیری از ارقام پربازده و مدیریت به زراعی و به باغی مانند بهبود تغذیه، هرس و آبیاری مناسب از علل افزایش محصول است که باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و همکاری و خدمات‌رسانی دست‌اندرکاران بخش کشاورزی شهرستان نکا، می‌توان عملکرد و تولید مطلوبی را از باغات زیتون این شهرستان پیش‌بینی کرد.

سلیمی با اشاره به کشت مجدد برنج رتون در نکا یادآور شد: برداشت رتون در سطح 650 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان نکا نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به دو برابر شدن کشت رتون در نکا بیان داشت: میانگین برداشت شلتوک از هر هکتار شالیزار به روش رتون در این شهرستان یک‌هزار و 650 کیلوگرم و متوسط عملکرد کشت مجدد را 2هزار و 900 کیلوگرم است.

مدیر جهادکشاورزی نکا گفت: پیش‌بینی می‌شود که از این شالیزارها در سال جاری بیش از یک‌هزار تن شلتوک برداشت شود و تولید به روش رتون این شهرستان در سال‌جاری نسبت به سال قبل 5/2 برابر افزایش یابد./ب


برچسب ها: آغاز ، برداشت ، زیتون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.