بسیاری از اعمالی که دربدن اتفاق می افتد به وسیله ی چربی انجام می شود. برای داشتن پوست سالم و شاداب استفاده ازاسیدهای چرب بسیار مفید است.

دکتر میترا زراتی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مواردی که باید در رژیم غذایی افراد مد نظر داشت دریافت چربی است تصور بر این است که وجود رژیم غذایی حاوی چربی مضر است اما باید به این نکته ی مهم توجه داشت که بسیاری از اعمال مهم بدن به وسیله ی چربی ها انجام می گیرد.

وی تشریح کرد: از جمله اعمال می توان به ترشح اسیدهای صفراوی در هضم چربی نقش دارد که بر پایه چربی تشکیل یافته است و یا بسیاری از هورمون ها که بدن ترشح می شود از جمله هورمون های استروئيدی، هورمون های مترشح شده از فوق کلیه پایه چربی دارند.

زراتی تصریح کرد: یکی از مواردی که باعث می شود پوست شاداب و مرطوب و سالم باشد وجود اسیدهای چرب به خصوص اسید لینولئیک است که این اسید خاصیت نگه داری آب و رطوبت در پوست می شود اگر در رژیم غذایی از اسید لینولینک نباشد پوست خشک و چروکیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: مواد حاوی این اسید شامل آجیل و روغن های مایع گیاهی است روغن آفتابگردان و سویا و تخمه آفتابگردان از منابع خوب این اسید است.

وی توصیه کرد: همچنین توصیه می شود در رژیم کاهش وزن هم حتما از آجیل خام روزی 5 تا 6 عدد استفاده شود./ ح

انتهاي پيام/

برچسب ها: رطوبت ، پوست ، چربی ، هورمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار