بررسی ها نشان می دهند که پخت غذا در ظروف غیر استاندارد و استفاده از ظروف یکبار مصرف عاملی مهم در بروز اختلالات خواب به ویژه کم خوابی و برخی دیگر از اختلالات فیزیکی و روانی است.

امیر رضا نائینی، متخصص بهداشت عمومی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: با تغییر روند بیماری ها در جهان از بیماری های واگیر به بیماری های غیر واگیر، الگوی مشکلات و معضلات بهداشتی و درمانی نیز در بسیاری از موارد تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: بررسی ها و مطالعات انجام شده در سال‌های اخیر نشان می دهند که انسان خود از مهمترین عوامل افزایش شیوع بیماری ها و نارسایی های مختلف بوده است.

نائینی افزود: تغییر الگوهای رفتاری و غذایی، استفاده ظروف غیر استاندارد و غیر بهداشتی و برخی دیگر از غفلت های بهداشت  محیط و غذا، در گسترش بیماری های مزمن و روانی نقش داشته است.

وی با اشاره به اینکه پخت غذا در ظروف یکبار مصرف و غیر بهداشتی یکی از عادات نادرست در بین افراد جامعه است، تأکید کرد: بررسی ها نشان می دهند که پخت غذا در ظروف غیر استاندارد و استفاده از ظروف یکبار مصرف عاملی مهم در بروز اختلالات خواب به ویژه کم خوابی و برخی دیگر از اختلالات فیزیکی و روانی است.

نائینی یادآور شد: بر اساس بررسی های انجام شده بسیاری از موارد بی حوصلگی، خستگی، سردردهای خفیف تا شدید، سرگیجه های مداوم و ضعف، ناشی از پختن غذا در ظروف غیر استاندارد و استفاده از یکبار مصرف است./ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار