رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: نرخ شکایت از پزشک توسط مجمع معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی تعیین می شود که البته نرخ 100 هزار تومانی برای شکایت از پزشکی که خارج از تعرفه هزینه دریافت کرده محسوب نمی‌شود.

دکتر علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که چرا نرخ شکایت از یک پزشک 100 هزار تومان است گفت: "تعرفه شکایت‌ها" با مصوبه شورای عالی نظام پزشکی تعیین می‌شود که طبق تصمیم این شورا نرخ شکایت از یک پزشک 100 هزار تومان تعیین شده اما باید توجه داشت ما به مجمع معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی و دادسراهای مختلف این اختیار را داده‌ایم که در صورتی که فرد شاکی از توان اقتصادی لازم برخوردار نباشد به او تخفیف داده شود.

وی در ادامه در پاسخ به این که قیمت بالای هزینۀ شکایت باعث می‌شود که بیشتر مردم از شکایت خود صرف نظر کنند عنوان کرد: شکایات پزشکی چند نوع است اگر شکایت در خصوص دریافت خارج از تعرفه توسط پزشک باشد شاکی نباید هیچ نوع مبلغی را برای شکایت پرداخت کند اما اگر شکایت در خصوص ایجاد صدمه به بیمار باشد باید همان نرخ 100 هزار تومان را پرداخت کند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۷:۰۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۲
متاسفانه عده ای از پزشکان ما مبالغ خارج از تعرفه میلیونی میگیرند و کسی هم رسیدگی نمیکند لطفا به داد مردم برسید 09149976530
آخرین اخبار