رئيس بيمارستان مسيح دانشور گفت: مشکل اصلي نظام سلامت وجود نقض در ارائه خدمات پزشکي است که اين امر به طور کلي ريشه در سازمان‌هاي بيمه‌گر دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر علي اصغر ولايتي، رئيس بيمارستان مسيح دانشور در همايش بزرگداشت روز پزشک با بيان اين مطلب افزود: بيمه‌ها کارآمد نيستند و مردم به خاطر معاينات درماني بين 65 الي 70 درصد هزينه‌ها را از جيب خود پرداخت مي‌کنند و مابقي هزينه‌هاي درماني به ميزان 35 درصد کارآيي دفترچه‌هاي بيمه است.

وي ادامه داد: بايد در انتهاي برنامه پنجم توسعه اين هزينه‌هاي پرداختي برعکس شود از اين رو بايد بيمه‌ها کارآمدتر باشند و مردم از جيبشان هزينه‌هاي درماني را پرداخت نکنند.

دکتر ولايتي با اشاره به راهکارهاي مشکلات نظام سلامت بيان کرد: تشکيل بيمه، توسعه شبکه‌هاي بهداشتي، ايجاد سامانه شبکه ارجاع پزشک خانواده و استفاده از تمامي امکانات و ظرفيت‌هاي پزشکي کشور در دو بخش دولتي و خصوصي از جمله راهکارهاي حل مشکلات نظام سلامت کشور است.

رئيس بيمارستان مسيح دانشور در ادامه بيان کرد: اين سخن که ميگويند که ما بيشتر هزينه يا بودجه درمان را صرف بيماري‌هاي ساده تر همچون تصادفات و ... کنيم اصلا سخن درستي نيست و خلاف اخلاق پزشکي است لذا بايد در اين تفکر تجديد نظر کنيم.

دکتر ولايتي با اشاره به آيه قرآن کريم مبني براينکه هرکسي يک نفر را زنده کند همه بشريت را نجات داده است گفت: موضوع ارزيابي انسان‌ها کمي نيست بلکه کيفي است و ما بايد اخلاق حسنه را تقويت کنيم و بدانيم وظيفه طبيب اين است که به عنوان انسان به تمامي بيماران به يک شکل نگاه کند وآن را درمان نمايد.

وي اظهار داشت: حفظ اعتماد بين پزشک و بيمار مهمترين سرمايه و وظيفه پزشک است و اگر پزشکي جرمي را مرتکب شد حتما با وي برخورد شود همچنين بايد جلوي زيرميزي را بگيرم.

رئيس بيمارستان مسيح دانشوري در پايان خاطر نشان کرد: با همکاري و تعامل ميان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي کشور و کميسيون پزشکي و بهداري مجلس شوراي اسلامي مي‌توانيم با حل کردن مشکلات نظام سلامت به جايي برسيم که در حوزه سلامت در منطقه حرف اول را بزنيم./ح
برچسب ها: بیمه ، نظام سلامت ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار