پائولا پالاسيوس بعد از تماشاي صدوهشتاد اثري كه در جشنواره فيلم‌كوتاه تهران به نمايش درآمده‌اند، آثار ايراني ارايه شده در بخش انيميشن و داستاني را تحسين كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران، اين تهيه‌كننده و كارگردان اسپانيايي ضمن رضايت‌آميز خواندن كيفيت كلي فيلم‌هايي كه در جشنواره امسال به نمايش درآمدند، بيان كرد فيلم‌هاي ايراني ارايه شده در بخش مستند و تجربي بهتر از اين مي‌توانستند باشند و به نظر مي‌رسد هنوز براي رسيدن به استانداردهاي جهاني و بين‌المللي نياز به جاي كار بيشتري دارند. پالاسيوس كه به‌طور تخصصي در زمينه كارگرداني فيلم مستند مشغول به فعاليت است درباره دسته‌بندي برخي آثار، هم‌نظر با بعضي فيلمسازان ايراني بود. او گفت مثلا اثر بسيار درخورستايشي از كشور آرژانتين به نمايش درآمد كه به نظر مي‌رسيد چندان مناسب نمايش در بخش تجربي نبود.
 
مشخصات فيلم تجربي
 
اين مستندساز ايتاليايي، تعريف كاملي از فيلم تجربي ارائه داد و گفت: «فيلم تجربي، اثري است كه فيلمساز از طريق آن تجربه‌اي تازه را به تصوير درمي‌آورد و قصه‌اش را به شيوه‌اي متفاوت روايت مي‌كند. آن چه در اين‌گونه فيلمسازي گاهي از ياد فيلمساز مي‌رود اين است كه فيلم تجربي نيز شكل ديگري از قصه‌گويي است؛ درست همان‌گونه كه فيلم‌هاي انيميشن و مستند، داستاني براي روايت كردن دارند. اما در اين بخش شما نياز به تجربه كردن داريد و اين اصل شامل تمام مؤلفه‌هاي دخيل در داستان مي‌شود.» پالاسيوس تعداد بالاي شركت‌كنندگان و فيلم‌هاي منتخبي كه در اين جشنواره حضور داشتند را از جمله ويژگي‌هاي آن دانست.

گفتني است؛ سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران از 22 تا 28 مهرماه توسط انجمن سينماي جوانان ايران و به دبيري هاشم ميرزاخاني در تهران برگزار مي شود./ص

انتهاي پيام
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار