سهم IT از "GPD" کشور حداکثر 0/2 درصد برآورد می شود

صنعت فناوری اطلاعات ایران نسبت به اسناد بالا دستی کشور وضعیت بحرانی دارد که با توجه به سند چشم انداز؛ ایران باید در جایگاه اول منطقه در این بخش قرار گیرد.

افشین کلاهی، رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان ایران در گفتگو با خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه در برنامه پنج ساله رسیدن به سهم 2% از تولید ناخالص ملی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت :این در حالی است که در حال حاضر سهم IT از GPD کشور حداکثر0/2درصد برآورد می شود، و جایگاه مناسبی نیز در کشورهای منطقه نداریم.

 وی همچنین در خصوص وضعیت صنعت نرم افزار در کشور گفت :سهم "نرم افزار" از صنعت IT کشور نیز حدود 15% برآورد می شود، که این در مقایسه با سخت افزار و خدمات IT وضع مناسبی نیست.

  وی با بیان اینکه آمار رسمی صادرات نرم افزار در سال گذشته حدود 80 میلیون دلار بوده، که البته میزان واقعی آن چند برابر این عدد تخمین زده می شود، بیان داشت :حتی امکان مقایسه این آمار با بازار صنعت نرم افزار در دنیا وجود ندارد و عوامل زیادی می تواند باعث توسعه این صنعت شود که نیاز به بحث های بیشتر و جدی تر دارد.

 کلاهی با اشاره به اینکه از نظر نیروی انسانی متخصص در این بخش مشکلی در کشور نیست،و نیروی علاقه مند و متخصص به اندازه کافی وجود دارد،خاطرنشان ساخت :دروس و رشته های دانشگاهی با نیاز روز بازار هماهنگی ندارد و بسیار عقب تر است، مثلا در حالی که بازار عام نیاز به تخصص هائی در حوزه تبلت و موبایل از قبیل اندروئید و iOS دارد، یا بازار اداری/دولتی نیاز به آشنائی با بانک های بزرگ مثل oracle و جاوا (j2ee) دارد، دروسی متناسب با نیاز بازار در دانشگاه‌ها تدریس نشده و یا به روز نیست./ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار