نایب رئیس مجمع تشکل های فناوری اطلاعات و ارتباطات:

فرصت توسعه صنعت داخلی"نرم افزار "از بین رفته است

نایب رئیس مجمع تشکل های فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به اینکه در صنعت it بیشترین توجهات به "بانکداری الکترونیک" بوده است گفت: بیشتر پروژه های این حوزه به شرکت های خارجی واگذار شده و یک فرصت تاریخی برای اعتلا و توسعه صنعت داخلی نرم افزار از بین رفته است.

افشین کلاهی در گفتگو با خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در زمینه دولت الکترونیک کارهائی انجام شده، ولی به آن مفهوم هنوز دولت الکترونیک در کشور وجود ندارد،اظهار داشت :در واقع خدمات On-line و مستقیم به جامعه ارائه نمی شود، بلکه واسطه هائی خدماتی را برای مردم انجام می دهند، که این به معنی خدمات اینترنتی یا دولت الکترونیک نیست.
 
وی افزود:این دفاتر واسطه می توانستند 50 سال قبل نیز به همین صورت و با استفاده از خدمات پستی همین کار را انجام دهند.
 
 کلاهی با اشاره به اینکه کمترین توجه نیز به حوزه های جدید کسب و کار اینترنتی و نرم افزار های موبایل و تبلت شده ادامه داد : این بخش  بهترین فضا برای ایجاد اشتغال و توسعه با حداقل سرمایه گذاری و با توجه به فاصله کم از فناوری جهانی است.
 
وی خاطرنشان ساخت: بطور کلی حوزه فناروی اطلاعات نیازمند سرمایه گذاری است، ولی هزینه بر نیست. بیشترین سرمایه گذاری باید در این بخش انجام شود، چرا که نه تنها باعث توسعه و درآمد زائی و ایجاد اشتغال در خود صنعت فاوا می شود، بلکه توسعه آن باعث افزایش راندمان و بهره وری در صنایع و خدمات دیگر می شود، و افزایش سطح رفاه اجتماعی را به دنبال دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار