سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: کمیته راهبرد پژوهش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان مرکزی تشکیل شد.

رحمتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: این کمیته به عنوان پایه فعالیت های فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی با هدف جهت دهی علمی به فعالیت های این حوزه تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه این کمیته دارای 10 عضو است، بیان کرد: وظایف این کمیته ایجاد خوراک علمی برای حوزه های اکتشاف، باستان شناسی، گردشگری و صنایع دستی است.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: اعتبار پژوهشی این اداره کل در سال جاری 500 میلیون ریال بوده است که تاکنون تنها 10 درصد این اعتبار تخصیص داده شده است.
رحمتی عنوان کرد: با توجه به اینکه بخش فرهنگی به عنوان اساس و زیربنای سایر بخش ها است، تقویت اعتبارات پژوهشی در این سازمان امری ضروری است.
وی اظهار کرد: استان مرکزی قابلیت های بالایی در حوزه گردشگری دارد که برای تولید ثروت نیاز به راهبردهای اجرایی عمیق دارد که این کمیته به صورت تخصصی عملیاتی کردن این موضوع را برعهده دارد.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی یادآور شد: اولویت بندی پروژه ها، تصویب طرح های پژوهشی، انجام مطالعات پایه و معرفی داشته های فرهنگی از وظایف این کمیته است./س

برچسب ها: کمیته ، راهبرد ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.