توسعه فني باغ هاي انار در شهرستان هاي انارخيز فارس بيش از 800 هكتار در سال بوده است و پيش بيني مي گردد در سال 92 حدود 10 – 15 درصد ميزان توليد انار باغ هاي استان افزايش يابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، رئيس سازمان جهادكشاورزي گفت: در حال حاضر در 15 شهرستان استان انار توليد و عمده ارقام انار استان شامل بريت، رباب، شيرين شه وار، فاروق، اتابكي، كدرو و ميخوش مي باشد كه با توجه به خواص درماني امروزه مورد توجه بسياري از كشور هاي دنيا گرديده است كه بطور حتم  با مديريت صحيح در بخش صادرات مي توان تا 90 درصد از انار هاي استان را به ديگر كشور ها صادر كرد  .

خرد افزود: با توجه به كيفيت بالاي انار استان فارس، در زمان برداشت مقدار زيادي از انار توليدي توسط تجار ديگر استان ها خريداري و با بسته بندي مناسب به ديگر كشورها صادر مي گردد.

خرد با بيان اينكه تنوع آب و هوا و شرايط اقليمي موجود در استان فارس براي پرورش و توليد انار بسيار مناسب است خاطر نشان كرد: اين استان به لحاظ سطح زيركشت و ميزان توليد اين محصول توانسته رتبه نخست كشور را بخود اختصاص دهد.

وی تصريح كرد: در سال هاي اخير احداث باغ هاي فني انار و توسعه اناركاري در سطح استان به دليل سودآوري اين باغ ها و خشكسالي هاي چند سال اخير در استان و هم چنين مقاوم بودن اين گونه به كم آبي و تا حدودي مقاوم به شوري آب، مورد استقبال باغداران قرار گرفته است./س

برچسب ها: توسعه ، فنی ، باغ ، انار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.