قاتل زنداني که پس از وقوع زلزله بم از زندان گريخته بود، امروز صبح در پاي چوبه دار بخشيده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دادستان عمومی و انقلاب بم در این باره اظهار داشت: "محمد – ر" در سال 81 در یک نزاع با کمک "مهدی – پ"، مرحوم علی حسین‌زاده را با ضربات چاقو به قتل رسانده و متواری می‌شود.
 
محمدرضا سنجری زمان دستگیری متهمان را پس از تحقیقات مقدماتی در مراجع انتظامی و قضائی ذکر کرد و بیان داشت: پس از رسیدگی به پرونده قتل مذکور متهم ردیف اول "محمد – ر" به اتهام قتل عمد به قصاص نفس و "مهدی – پ" به 15 سال حبس به جرم معاونت در قتل محکوم شدند.
 
وی ابراز داشت: در جریان رسیدگی به اعتراض محکومان، پرونده در سال 82 به دیوان عالی کشور ارسال و حکم صادره تایید، اما محکومان در حادثه زلزله دی ماه سال 82 از زندان متواری و "مهدی – پ" در سال 88 و "محمد – ر" در سال 89 دستگیر و روانه زندان شدند.
 
دادستان بم با اشاره به تقاضای اولیای دم مبنی بر اجرای حکم قصاص بیان داشت: پرونده به منظور استیذان قصاص نفس به قوه قضائیه ارسال و پس از موافقت ریاست قوه با اجرای آن به استان کرمان عودت شد.
 
سنجری گفت: اولیا دم در روز مقرر حاضر و پس از انجام تشریفات قانونی، زمانی که پدر مقتول طناب دار را بر گردن قاتل انداخت از اجرای حکم منصرف و اعلام گذشت کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: مراتب این گذشت و عفو قاتل در آخرین لحظه سریعاً صورتجلسه و به امضا حاضران رسید و پرونده نیز در اجرای ماده 612 قانون مجازات اسلامی برای تعیین مجازات در مورد جنبه عمومی جرم به یکی از شعبه‌های جزائی بم ارسال شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار