دادستان ديوان محاسبات با بيان اينکه حوزه نفت، گمرک بانک و ماليات مهم‌ترين اولويت ديوان محاسبات است، گفت: به دليل تعاملي که ميان بدنه فني ديوان با دستگاه‌هاي اجرايي کشور وجود دارد، چالش خاصي نخواهيم داشت.

فياض شجاعي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه تعداد پرونده هاي تخلفات اداري ثابت نيست، افزود: اين مسئله به اين دليل است که حسابرسان و باقي دستگاه هاي نظارتي هم چون بازرس کلي، گزارشات خود را به دادسرا ارائه مي‌دهند و دادسرا اقدام به تشکيل پرونده در اين راستا مي‌کند.

وي ادامه داد: در حال حاضر 1600 فقره پرونده در دست رسيدگي، تحقيق و تعقيب ديوان قرار دارد.

شجاعي با بيان اينکه پرونده هاي موجود از تمام ادارات کشور است، اظهار داشت: اما آنچه که در اولويت بندي ديوان قرار دارد مربوط به پرونده هايي است که در نظام مالي کشور تاثير فراواني داشته باشند.

دادستان ديوان محاسبات تصريح کرد: از اين رو بانک ها، گمرک، حوزه نفت و حوزه مالياتي از جمله مهم ترين مسائل در ديوان محاسبات محسوب مي شوند.

***تداوم روند پيش گيرانه در اولويت کار است

شجاعي با بيان مطلب فوق، اظهار داشت: وظيفه اصلي ديوان محاسبات، نظارت است و نظارت در وهله اول اين است که به دستگاه هاي اجرايي که در مسير توسعه اي کشور قرار گرفته اند، کمک شود.

وي ادامه داد: اين رويکرد از طريق تعامل با مجلس، دستگاه هاي نظارتي، بدنه فني و بخش هاي مختلف ديوان با دستگاه هاي اجرايي کشور حاصل مي شود.

دادستان ديوان محاسبات تصريح کرد: هم چنين در اين مسير با دستگاه هاي اجرايي که بصورت عامدانه ناقص قانون هستند، با شدت و قاطعيت تمام برخورد خواهيم کرد. وي رويکرد اصلي ديوان را جلوگيري از وقوع و کاهش تخلفات دانست.

شجاعي به يکي ديگر از برنامه هاي خود اشاره کرد و گفت: توسعه دامنه مسئوليت به تمام بخش هاي اجرايي از جمله تصميم سازي، تصميم گيري، مديريت عالي و کلان نظام است.

***چالش خاصي در ديوان نخواهيم داشت

شجاعي با بيان اينکه وظيفه اصلي ديوان محاسبات، حفاظت و صيانت از بيت المال است، تصريح کرد: منتهي تعريفي که از بيت المال وجود دارد مربوط به مجموعه نرم افزار و سخت افزار هايي است که براي توسعه پايدار کشور لازم هستند که در اين تعريفف نيروهاي انساني و مديريت بر آنها، نيز مي توانند از مصداق بيت المال تلقي شوند.

دادستان ديوان محاسبات با اشاره به اينکه، چالش خاصي در ديوان نداشته و نخواهيم داشت، گفت: با توجه به تعامل بدنه فني ديوان با دستگاه هاي اجرايي و نظارتي، چالش خاصي نخواهيم داشت.

انتهاي پيام/

برچسب ها: تخلفات ، اداری ، ثابت نیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار