هر نمايشي در حوزه هنري حامل انديشه بوده و جشنواره سوره ماه با هدف توجه به جوانان و استان‌ها برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران برنامه مجله تئاتر شب گذشته با حضور رحمت اميني مدير مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري به موضوع بيست و دومين جشنواره سراسري تئاتر سوره ماه پرداخت.

رحمت اميني مدير مركز هنرهاي نمايشي حوزه‌ي هنري و دبير بيست و دومين جشنواره سراسري تئاتر سوره ماه ابتدا درخصوص تلفيق سوره و ماه گفت: جشنواره سوره در 12 دوره برگزار شد و مهم‌ترين جشنواره حوزه‌ي هنري محسوب مي‌شد به همين دليل در دوره نهم تصميم گرفته شد 12 دوره جشنواره سوره و 9 دوره جشنواره ماه را با هم جمع كنيم در نهايت بيست و دومين جشنواره سراسري تئاتر سوره ماه شكل گرفت.

وي در ادامه با اشاره به هدف جشنواره سوره ماه اظهار داشت: مهمترين هدف جشنواره سوره ماه توجه به تئاتر جوانان و استان‌ها است. چرا كه درهاي حوزه هنري به روي جوانان با استعداد باز است.

اميني تصريح كرد: حوزه‌ي هنري يك مركز پس از انقلاب بوده و داراي اهدافي است كه با توجه به آن فعاليت مي‌كند همچنين در جشنواره سوره ماه نيز حوزه هنرهاي سراسر كشور به جذب بچه‌هاي تئاتري همت گماشت و اين جشنواره فراخوان خود را به استان‌ها نيز اعلام كرد.

وي گفت: چنانچه آثار نمايشي را طبق استانداردها توليد كنند ما شرايط اجرا را براي آنها فراهم خواهيم كرد.

اميني افزود: حوزه هنري نهادي است كه تئاتر را نيز همانند ديگر هنرها به خدمت مي‌گيرد تا به مردمين و اهداف خودش برسد. بي‌ترديد از كليدواژه‌هايي چون معنويت، انديشه و هنر استفاده مي‌كند.

وي تاكيد كرد: با توجه به اهداف حوزه هنري جشنواره سوره ماه هنرمندان را اجبار نمي‌كند تا طبق متون مضموني كار كند و هر هنرمندي مي‌تواند طبق متون اجتماعي به طور غيرمستقيم به مضامين و هدف حوزه‌ي هنري بپردازد.

اميني اظهار داشت: اگرچه حوزه‌ي هنري از نمايش‌ها و طيف خاصي حمايت مي‌كند، اما دليل بر آن نيست نمايش‌ها و طيف ديگر در حوزه‌ي هنري جاي نداشته باشد به‌طور كل سالن كوچك حوزه‌ي هنري براي اجراهاي تجربه‌گرا و سالن مهر مخاطب عام دارد.

وي هر نمايشي در حوزه‌ي هنري را حامل انديشه خواند و خاطرنشان كرد: ما پذيراي هر كسي كه آفرينش يك اثر هنري را دارد، هستيم و در طي 12 دوره جشنواره سوره با رويكرد توجه به جوانان همراه بوديم همچنين در اين دوره 5 اثر از تهران و 8 اثر از استان‌ها خواهيم داشت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار