مدیر کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی، گفت: 5 درصد جمعیت کشور در استان آذربایجان شرقی است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، جعفری آذر، در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان اهر افزود: بیش از 3 میلیون و 724 هزار و 620 نفر ساکن در استان آذربایجان شرقی هستند.

وی، گفت: استان آذربایجان شرقی ششمین استان در کشور از لحاظ جمعیت است.

مدیر کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی، گفت: استان آذربایجان شرقی در کشور در سال 91 از لحاظ ولادت در رتبه 6، از لحاظ فوت در رتبه 5، از لحاظ ازدواج در رتبه 6 و از لحاظ طلاق در رتبه 6 قرار دارد.

وی، گفت: سن ازدواج در استان آذربایجان شرقی بالا رفته است.

وی، در ارتباط با بایگانی الکترونیکی اسناد ثبت احوال گفت: 100 درصد اسناد ثبت احوال در استان آذربایجان شرقی بایگانی شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی، در ارتباط با صدور کارت ملی نیز گفت: در انتخابات امسال این کارت برای مسئولان انتخابات صادر شده است و برای مردم در مرکز استان ( تبریز ) و برای ایثارگران و افراد 15 سالی که برای اولین بار کارت ملی دریافت خواهند کرد صادر می شود و در مراحل بعدی در تمامی شهرها صادر خواهد شد.

وی، با بیان اینکه در بعضی جاها شناسنامه و یا کارت ملی به گرو گذاشته می شود افزود: شناسنامه و یا کارت ملی هویت شخص است و هیچ ارزش ریالی ندارد بنابراین نباید به عنوان گرو پذیرفته شو.

جعفری آذر، حکم ابطال صدور شناسنامه را از مشکلات عنوان کرد و افزود: مشکل سن در 2 مورد ازدواج و اشتغال باعث شده است افراد با مراجعه به دادگاه تغییر سن را بخواهند اما این تغییر از لحاظ حقوقی و سایر مسایل مشکلاتی به وجود می آورد.

جعفری آذر، همچنین از صدور شناسنامه المثنی در خود ادارات ثبت احوال خبرداد و افزود: با این کار دیگر حضور شاهد برای صدور شناسنامه المثنی لازم نخواهد شد.

گفتنی است :در این جلسه برای اجرای بهتر مصوبات شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان اهر تصمیمات لازم اتخاذ شد/س

برچسب ها: جمعیت ، کشور ، آذربایجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.