رييس اداره دامپزشكي سراب گفت: در فصول پرشير دام ها،روزانه در شهرستان سراب بين 300تا 350تن شير توليد و روانه بازارمصرف مي شود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، رضا دادخواه در جمع خبرنگاران با بيان اينكه هم اينك 12 مركز جمع اوري شير در سطح شهرستان فعال هستند اظهاركرد: در اين مراكز مسئول فني هر روز شيرها را از لحاظ كيفيت و قابل مصرف بودن مورد آزمايش قرارمي دهد و شيرهاي جمع اوري شده در اين مراكز بهداشتي و قابل مصرف مي باشند.

وي در پاسخ به گلايه هاي برخي مديران كارخانه هاي لبني سراب در مورد پايين بودن كيفيت شيرهاي توليدي تاكيد كرد: كارخانه هاي لبني شيرهاي مصرفي خود را از مراكز جمع اوري تهيه كنند و از واسطه ها شير خريداري نكنند.

دادخواه بر عدم امكان نظارت هاي فني و بهداشتي بر شير توزيع شده از طرف واسطه ها تاكيد كرد و گفت: جمع اوري شير در مراكز مجهز جمع اوري شير در دو نوبت صورت مي گيرد و با توجه به امكانات سردخانه اي موجود در اين مراكز دوازدهگانه زمان طلايي رساندن شير به كارخانه ها چندان در كيفيت شير تاثيري ندارد.

اين مقام مسئول در حوزه دامپزشكي در پاسخ به اين سئوال كه چرا با وجود قدمت و پراوازه بودن لبنيات منطقه سراب هيچ برند فراگيري از لبنيات توليدي در اين شهر وجود ندارد تصريح كرد: بارها به كارخانه داران لبني پيشنهاد داديم تا خودشان مراكز جمع اوري شير ايجاد كنند تا شير مطمئن تري را وارد چرخه توليد خود كنند؛ ضمن اينكه نبود شير صنعتي و دامداري مدرن در شهرستان سراب نيز مزيد بر اين علت است./س

برچسب ها: تولید ، روزانه ، شیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.