قیمت" زعفران" تا پایان سال جاری 10 الی 15 درصد کاهش می یابد.

 محمدعلی شریعتی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان" زعفران" در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب بالا گفت: با افزایش 3 الی 4 برابری میزان تولید زعفران در کشور پیش بینی می شود که قیمت این کالا تا پایان سال جاری، 10 الی 15 درصدی کاهش می یابد.

وی افزود: درسال گذشته، شاهد افزایش ناگهانی و غیرمنطقی قیمت زعفران در کشور بودیم که آنهم بخاطر کاهش 30 درصدی برداشت و تولید زعفران بود.

شریعتی با اشاره به کیفیت بسیار بالای زعفران تولیدی ایران گفت: هم اکنون مصرف کالاهایی مثل زعفران، خرما، پسته و ... در خاورمیانه افزایش یافته، به همین خاطر خاورمیانه عنوان بازارهای هدف صادراتی ایران بسیار مورد توجه تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران با تأکید بر به روز سازی روش های کاشت و برداشت محصولات کشاورزی و استفاده از ماشین آلات جدید در این زمینه اظهار داشت: هم اکنون ایران به لحاظ روش های مکانیزه کشت و برداشت نقاط ضعف زیادی دارد که ضروری است برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی به ویژه زعفران باید کشاورزی کاملا مکانیزه جایگزین کشاورزی سنتی شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: زعفران ، کاهش ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۳۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۲
با سلام بنده اهل تربت حیدریه هستم و زعفران کاریم فکر نکنم این خبر باعث رونق زعفران کاری بشه از کجا معلوم که امسال افزایش برداشت داریم که زعفران را ارزان کردن
آخرین اخبار