عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شناسایی "دهک های" پردرآمد به راحتی امکانپذیر است، گفت: 6 ماه تغییر قیمت نداشتیم، اما در عین حال در بودجه 92، رقم یارانه را نسبت به 91 بیشتر کردیم.

ایرج ندیمی نماینده مردم گیلان و لاهیجان در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، ما 6 ماه تغییر قیمت نداشتیم، اما در عین حال در بودجه 92، رقم یارانه را نسبت به 91 بیشتر کردیم.
وی افزود: یعنی دولت از یک طرف باید پرداخت بیشتری داشته باشد و از طرف دیگر درآمد کمتری بدست می‌آورد، از این رو لازم است دولت برای، برابری هزینه و درآمد خود تصمیمی را اتخاذ نماید.
ندیمی با بیان اینکه، یکی از این تصمیمات، بالا بردن قیمت هاست، تصریح کرد: دولت می تواند به اندازه، 6 ماهی که افزایش قیمت نداشته، بالا ببرد و هم می تواند به اندازه 12 ماه افزایش قیمت دهد که این موضوع حامل های انرژی خیلی گران می کند و عوارض سنگینی دارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به راهکار دیگر در این راستا اشاره کرد و افزود: همچنین می توان 6 ماه یارانه واریز نکرد که باز، این مسئله موجب بروز اختلال در اجرای یارانه ها می شود، زیرا باید در هر صورت 5 سال هدفمندی تکمیل شود.
ندیمی با بیان اینکه در کنار این مسائل، حذف "دهک های" پردرآمد، منطقی تر است، تصریح کرد: لازم است، در رابطه با گیرندگان طبق قانون و براساس درآمد خانوار عمل کنیم.
دولت قبل به هر دلیلی این مسئله را نادیده گرفت و در واقع قانون مصوب را اجرا نکرد.

***شناسایی دهک های پردرآمد جامعه سخت نیست


ندیمی با بیان این مطلب فوق، افزود: حذف دهک های پردرآمد مشکل نیست، زیرا فیش حقوقی، مالیاتی و اماکن دارند بنابراین به راحتی قابل شناسایی هستند.
وی تصریح کرد: مالیات دهندگان حقوقی، صنعتی، صنفی و تجاری شناخته شده اند و دولت می تواند با تعریف یک خط فقر و سطح متوسط، اقدام به حذف دهک های بالای این تعریف کند.
برچسب ها: دهک ، پر درآمد ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار