با راه اندازی طرح افزایش تولید در پالایشگاه اصفهان یک سوم از تولید بنزین کشور در این مجتمع عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با راه اندازی طرح افزایش تولید و بهینه سازی پالایشگاه اصفهان که به عنوان یکی از طرح های مهر ماندگار محسوب می شود قرار است به تولید روزانه بنزین کشور ۳ میلیون لیتر افزوده شود. 

این پالایشگاه که هم اکنون ٢٣ درصد کل فرآورده های نفتی کشور را تامین می کند و با اتمام طرح بهینه سازی می تواند روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین تولید کند که یک سوم از تولید بنزین کل کشور را تشکیل می دهد.
 
با اتمام طرح بهینه سازی پالایشگاه اصفهان می تواند روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین تولید کند.

اصفهان، علاوه بر افزایش تولید بنزین و بالا بردن عدد اکتان یا درجه آرام سوزی بنزین از ٨٧ به ٩٠ مقدار تولید گاز مایع را ۲.۱ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد داد و پروپیلن نیز به میزان ١.٢ میلیون لیتر در روز به عنوان محصولی جدید در این پالایشگاه تولید خواهد شد. 

برای راه اندازی پالایشگاه اصفهان از یک شرکت معتبر ایتالیایی به منظور مشاور و همچنین از یک شرکت کره ای و شرکت ساینوپک چین نیز به عنوان پیمانکار استفاده شده است، همچنین شرکت مپنا و یک شرکت دیگر داخلی به منظور بهره برداری از این مجتمع پالایشی با یکدیگر همکاری می کنند. 

بر اساس گفته های معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی قرار بود این طرح در ۱۵ مهر ماه به بهره برداری برسد، اما هنوز مشکلاتی در خصوص راه اندازی این طرح وجود دارد که پیش بینی می شود حداکثر تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

گفتنی است؛ شركت پالايش نفت اصفهان فعاليت خود را در زمينه پالايش نفت خام و توليد فرآورده هاي نفتي از سال ۱۳۵۸  آغاز نموده و هم اكنون حدود ۲۳ %  از  فرآورده هاي نفتي مورد نياز كشور را توليد ‌مي‌نمايد.
 
ايـن شرکت در منطقه اي با مساحت کل ۳۴۰ هکتار و دارا بودن فضاي سبز به مساحت ۵/۱۱۴ هکتار، در شمال غربي اصفهان واقع شده است.

شركت پالايش نفت اصفهان هر روز شاهد پيشرفت هاي بسياري بوده، به‌طوري كه از سالهاي آغازين دهه ۶۰، توان توليد آن  به بيش از ۸۵% ظرفيت طراحي رسيده و توان پالايشي اين شركت از ۲۰۰ هزار بشكه در روز  به بيش از ۳۷۵ هزار بشكه افزايش يافته است.

اين واحد عظيم صنعتي، به منظور تحقق اهداف سازماني و مديريتي مندرج در خط مشي شركت ، سيستم‌هاي مديريت‌كيفيت ، زيست محيطي ، ايمني و بهداشت‌ حرفه‌اي را بر اساس آخرين ويرايش استانداردهاي ISO-۹۰۰۱ , ISO\TS-۲۹۰۰۱ ، ISO-۱۴۰۰۱، OHSAS-۱۸۰۰۱ مستقر نموده و تحت سيستم مديريت يكپارچه اجراء مي نمايد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار