انديشمند آمريکايي تاکيد کرد حاميان کودتاي نظامي در مصر مرتکب اشتباه بزرگي مي شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره ؛ نوام چامسکي در سخنراني خود در همايش اتحاديه دانشجويان مصري در نيويورک گفت: کلمه «ملت» امروز به شيوه اي فريبکارانه استفاده مي شود. 

چامسکي افزود: امسال شمار زيادي از مردم مصر در سي ام ژوئن تظاهرات کردند و بسياري از دوستان من از اين قيام حمايت کردند. به نظر من آنها با حمايت از کودتاي نظامي مرتکب اشتباه بزرگي شدند. متاسفانه بعضي از آنها اين واقعيت را نفي مي کنند که کودتاي نظامي در مصر رخ داده است. آنها مي گويند فرماندهان ارتش مصر به دفاع از آنچه ملت مي خوانند در برابر اخوان المسلمين، پايبند هستند. 

وي خاطر نشان کرد: به اعتقاد من آنها نبايد از کلمه ملت استفاده کنند، زيرا در بين ملت مصر دودستگي شديدي وجود دارد. شما ممکن است مخالف اخوان المسلمين باشيد و از رفتار آنها انتقاد کنيد، اما نمي توانيد موجوديت آنها را از بين ببريد و آنها بخشي از ملت مصر هستند. بنابراين از کلمه ملت در اين شرايط به صورت فريبکارانه اي استفاده مي شود.  

چامسکي با تاکيد بر اينکه هيچ حکومت نظامي نمي توانند نظام دموکراتيک تاسيس کند، گفت: کساني که از کودتاي نظامي در مصر حمايت کردند امروز در آستانه تبديل شدن به قرباني آن قرار دارند. 

نوام چامسکي افزود: اشتباه ديگري که طرفداران کودتا مرتکب شدند اين اعتقاد است که ژنرال ها نظام دموکراتيک و لائيک تشکيل خواهند داد. فرماندهان ارتش مصر مانند گذشته شبيه يک نظامي رفتار خواهند کرد و نظام سرکوبگر و وحشي ايجاد خواهند کرد و براي تحميل خواست خود بر نظام سياسي تلاش خواهند کرد و به دنبال حفظ نفوذ اقتصادي خود خواهند بود و حقوق بشر را زير پا له خواهند کرد. من به همين علت به دوستان خودم که از کودتاي نظامي استقبال کردند مي گوييم به زودي به قربانيان اين کودتا تبديل خواهند شد. حکومت هاي نظامي در تاريخ معاصر سرنوشت مشابهي داشته اند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار